مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس خبر داد:

کشف تزیینات سرقت‌شده از خانه‌های تاریخی شیراز

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: تزیینات قدیمی سرقت‌شده از خانه‌های بافت تاریخی ـ فرهنگی شیراز، کشف و ضبط شدند و باند سرقت این تزیینات متلاشی شد.

کشف تزیینات سرقت‌شده از خانه‌های تاریخی شیراز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری اظهار کرد: با همکاری فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس و تلاش ماموران پایگاه جنوب آگاهی شیراز، تزیینات قدیمی به سرقت رفته از خانه‌های بافت تاریخی ـ فرهنگی شیراز کشف و ضبط شدند.

    او با اشاره به سرقت از برخی خانه‌های تاریخی بافت قدیم شهر شیراز از نیمه دوم سال 95 و اوایل سال 96، ادامه داد: با به سرقت رفتن تعدادی کاشی، سقف چوبی، در و پنجره قدیمی از این خانه‌ها، فرماندهی یگان حفاظت اداره کل با همکاری کلانتری 13 عباسیه و 11 زند شیراز با انجام تحقیقات اولیه، پرونده این سرقت‌ها را تکمیل کردند و با دستور مقامات قضایی به پلیس آگاهی جنوب شیراز تحویل دادند.

    امیری با بیان این‌که از ساختمان‌های مورد دستبرد قرارگرفته تعدادی پلاک ثبت ملی داشتند و تعدادی فاقد پرونده ثبتی بودند، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و ساعت‌ها کار اطلاعاتی و عملیاتی به همت نیروهای پایگاه جنوب آگاهی شیراز، سرکرده باند سرقت‌های یادشده شناسایی و دستگیر شد و برابر گزارش آن پایگاه در تحقیقات انجام‌شده به هفت فقره سرقت از خانه‌های تاریخی فرهنگی شیراز از جمله خانه‌های «دخانچی»، «جهان بکام»، «اوجی»، «مسجد کلیمی‌ها»، «انبار دهقانی»، «منزل موحدنیا» با همدستی اشخاصی معلوم اعتراف کرد.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس افزود: با شناسایی مالخرها و تعدادی از اقلام مسروقه از جمله کاشی‌های ارزشمند خانه ثبتی و تعدادی کاشی، در و پنجره قدیمی دیگر کشف و ضبط و متهمان با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی