مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

پیش‌بینی رونق تابستانی بازار مسکن

عصر ساختمان- نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: نقل و انتقالات مسکن با آغاز فصل تابستان و پایان ماه مبارک رمضان داغ می‌شود.

پیش‌بینی رونق تابستانی بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مجید کیان پور با تاکید بر اینکه افزایش نرخ اجاره بها همسو با تورم نیست، گفت: تا پایان شهریور ماه بازار نقل و انتقال مسکن درگیر نوسانات قیمتی است. در برخی از مناطق تهران بالای 45 درصد نیز افزایش نرخ اجاره بها داشته‌ایم.

    کیان پور با بیان اینکه نقل و انتقالات املاک همزمان با آغاز فصل تابستان و پایان ماه مبارک رمضان داغ می شود، گفت: انتظار از بازار مسکن به ویژه در بخش اجاره بها در فصل تابستان حرکت نرخ ها همسو با تورم است.

    وی با بیان اینکه با اعلام نرخ زیر 10 درصد برای تورم ضابطه مند شدن نرخ اجاره بها در همین حدود ضروری است، افزود: انتظار کارشناسان از بازار مسکن به ویژه اجاره بها در شرایط فعلی افزایش بین 7 تا حداکثر 10 درصد است، اما در حال حاضر با توجه به اینکه اکثر مالکان تمایل به اجاره دادن ملک خود به جای واگذاری آن به صورت رهن هستند این رقم منظور نشده و بیش از آن در نظر گرفته می شود.

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه نداشتن جاذبه برای استفاده از رهن ملک عامل اصلی تمایل موجران به اجاره داری است، تصریح کرد: با روی آوردن موجران به مبلغ اجاره بها با توجه به کاهش نرخ سود بانکی هر روز بازار اجاره داغ‌تر می شود.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه پس از پایان ماه مبارک رمضان شاهد افزایش نقل و انتقالات و در نتیجه رشد نرخ اجاره بها حتی بیش از نرخ تورم خواهیم بود، گفت: هر چند انتظار کارشناسی برای نرخ اجاره بها همسو با تورم است، اما در حال حاضر نرخ های بالای 10 درصد و حتی تا 45 درصد نیز در کلانشهرها همچون تهران شاهد هستیم.

    کیان پور ادامه داد: برخی از مناطق تهران 45 درصد افزایش نرخ اجاره بها داریم در حالیکه این موضوع مطابق با نرخ تورم نبوده بلکه اجاره بها بر اساس نیاز افراد تعیین می شود.

    وی بر ضرورت تدوین طرحی مشترک از سوی دولت، وزارت راه و شهرسازی و مشاوران املاک برای ضابطه مند کردن نرخ اجاره بها خبر داد و گفت: باید طرحی برای مقابله با نرخ های بالا در بحث اجاره بها تدوین و در مجلس مصوب شود تا از این طریق نظارت و کنترل بر بازار مسکن ممکن شود.

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مشوق های مالیاتی و در نظر گرفتن تسهیلاتی مشخص برای مالکانی که نرخ اجاره بها را زیر نرخ تورم در نظر می گیرند می تواند اهرم خوبی برای ایجاد ثبات نسبی در بازار مسکن باشد.

    وی با اشاره به اهرم دیگری که می تواند بازار اجاره بها را ساماندهی کند، بیان داشت: اخذ مالیات از خانه های خالی یکی دیگر از راهکارهایی است که می تواند بازار مسکن به ویژه اجاره بها را ساماندهی کند. تا پایان شهریور یا اوایل مهر ماه وضعیت نابسامان اجاره بها را شاهد خواهیم بود، اما پس از این زمان بازار مسکن به تعادل نسبی می رسد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: سازمان تعزیرات و مشاوران املاک می توانند با نرخ های بالای اجاره بها برخورد کرده و با نظارت با آن زمینه ثبات بازار مسکن را فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو