مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه مشاوران املاک:

واحدهای مسکونی قدیمی در صدر تقاضای خرید و اجاره

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، وضعیت معاملات مسکن چه در حوزه خرید و فروش و چه رهن و اجاره به علت کاهش قدرت خرید مردم تغییرات بسیاری داشته است، گفت: در ۱۰ سال اخیر تقاضا برای خرید واحدهای قدیمی ساخت بیشتر شده است.

واحدهای مسکونی قدیمی در صدر تقاضای خرید و اجاره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، حسام عقبایی با اشاره به وضعیت بازار خرید و فروش و اجاره خانه های کلنگی و قدیمی ساز در کشور، گفت: وضعیت معاملات مسکن چه در حوزه خرید و فروش و چه رهن و اجاره به علت کاهش قدرت خرید مردم تغییرات بسیاری داشته است.

    عقبایی ادامه داد: بسیاری از مردم به ویژه کسانی که در حوزه مصرف، با توجه به قدرت پایین اقدام به خرید مسکن می کنند خواهان واحدهایی هستند که مقداری از عمر آن گذشته، افت قیمت داشته و گرانی کاذب واحدهای نوسازی را ندارد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه تمایل مصرف کنندگان و حتی گاهی برخی از سرمایه گذاران برای خرید واحدهایی که افت قیمت به نسبت خانه های نوساز داشته باشد بیشتر است، افزود: معمولا فروشنده خانه های کمتر از ٥ سال ساخت کمتر است و اگر فروشنده این نوع واحدها باشند اختلاف قیمت آنچنانی با نوساز نخواهد داشت.

    وی با تاکید بر اینکه افت قیمت واحدهای بیش از 5 سال ساخت زیاد است، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که توان خرید واحدهای نوساز را ندارند اقدام به خرید چنین واحدهایی می کنند که این موضوع در 10 سال اخیر رو به افزایش است.

    خانه های کلنگی گران تر از آپارتمان های نوساز

    عقبایی با اشاره به وضعیت خانه های کلنگی، گفت: خانه های کلنگی با توجه به زمین بزرگتری که غالبا در اختیار دارند گران تر از آپارتمان های نوساز بوده و با توجه به وضعیت بازار مسکن در سال های اخیر متقاضی کمتری دارند.

    وی ادامه داد: رکود بازار مسکن بیشترین زیان را به املاک کلنگی وارد کرده به گونه ای که خرید و فروش این نوع ملک ها با کاهش چشمگیری مواجه شده و این روند همچنان ادامه دارد.

    کاهش 47 درصدی صدور پروانه های ساختمانی درسال 94

    عقبایی با اشاره به روند کاهش ساخت و ساز در دو سال اخیر، گفت: در سال ٩٤ حدرد ٤٧ درصد و در سه ماهه نخست سال ٩٥ در حدود 17 درصد کاهش صدور پروانه های ساختمانی را داشتیم که این مهم کاهش روند ساخت ساز را نشان می دهد.

    رئیس اتحادیه املاک کشور یادآور شد: کاهش قدرت خرید چه در حوزه خریدو فروش و چه اجاره بها مشهود بوده و خانه های پرتقاضا خانه های قدیمی ساخت هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار