مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر:

خط ۷مترو یکی از باکیفیت‌ترین خطوط مترو است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران، گفت: ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در خط ۷ هواکش دارند.

خط ۷مترو یکی از باکیفیت‌ترین خطوط مترو است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، احمد دنیامالی در جریان بازدید از خط 7 مترو با بیان اینکه این خط مترو از مهمترین خطوط حمل و نقل مترو محسوب می‌شود، افزود: خط 7 مترو عمیق‌ترین خط مترو است و تقریباً از زیر 5 خط مترو (1٬2٬3٬4 و 6) عبور کرده است.

    وی افزود: این خط که در عمق 40 متری زمین ایجاد شده به شکل کاملاً مکانیزه حفاری و لاینینگ شده است و یکی از باکیفیت‌ترین خطوط مترو محسوب می‌شود.

    دنیامالی با بیان اینکه در حال حاضر خط 7 به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تا اواخر امسال زمان بهره‌برداری از این خط افزایش یافته و تعداد واگن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به تکمیل ایستگاه‌های خط 7، گفت: به دلیل عمق ایستگاه‌ها برای بهره‌برداری از تمامی ایستگاه‌ها نیاز به پله برقی است تا پله‌های برقی نصب نشود امکان بهره‌برداری وجود ندارد همچنین به گفته مسئولان مترو تا اواخر تیر ماه سر فاصله‌های قطارها کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین هر ماه یک ایستگاه از این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود هواکش‌ها در خط 7، افزود: کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند باید از نزدیک از این خط بازدید کنند. کمیسیون عمران از تمامی اعضای شورا دعوت کرده بود تا پرسش‌ها و ابهامات مطرح و پاسخ داده شود در حال حاضر بر اساس مشاهدات و توضیحات داده شده تمامی ایستگاه‌های بهره‌برداری شده دارای هواکش است.

    دنیامالی با تأکید بر اینکه این خط از استانداردهای لازم برخوردار است و مشکلی از نظر ایمنی ندارد، ادامه داد: کمیسیون عمران بیش از پنج بار از این خط به دلیل مشکلاتی که در زمان حفاری به خصوص در بخش مولوی وجود داشت بازدید کرده و حتی مقاومت سازی این خط که از زیر بافت فرسوده شهر عبور می‌کرده سبب نجات بیش از 170 خانه فرسوده شده است.

    به گفته دنیامالی، بهره‌برداری از 22 کیلومتر خط مترو به طور همزمان کار ارزشمندی است که تلاش می‌شود با افزایش واگن‌ها مشکل سر فاصله‌ها نیز برطرف شود.

    در این بازدید اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر نیز با بیان اینکه برخی اطلاعات منتقل شده از خط 7 اطلاعات دقیقی نبوده است، گفت: اعضای کمیسیون عمران از ایستگاه شهرک غرب تا ایستگاه بسیج سوار بر این خط از نزدیک در جریان فعالیت‌های خط 7 قرار گرفتند و مشکل خاصی مشاهده نشد. تمام ایستگاه‌های مورد بهره‌برداری هواکش داشته و کنترل و سیگنالینگ خط نیز در حال حاضر انجام شده و این فعالیت‌ها قابل تغییر است.

    وی تأکید کرد: تا کف استانداردها در ایستگاه‌ها رعایت نشود هیچ خطی به بهره‌برداری نخواهد رسید. خط 7 از عمیق‌ترین خطوط مترو است که تا آخر سال تکمیل می‌شود و امیدواریم مسافرگیری از قبل از ساعات اداری تا شب ادامه پیدا کند.

    گفتنی است، پیش از این رحمت‌الله حافظی عضو دیگر شورای شهر تهران، مدعی شده بود که این خط مترو هنوز هواکش ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی