مدیران خودروعصر اعتبار

مالیات برخانه‌های سرگردان راهکاری برای بهبود مسکن

عصر ساختمان:عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مالیات برخانه‌های سرگردان می‌تواند بهبود وضعیت مسکن را در پی داشته باشد،گفت:اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند بی خانمان‌ها را خانه دار کند.

مالیات برخانه‌های سرگردان راهکاری برای بهبود مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا پشنگ، درباره وضعیت مسکن در  کشور،خاطر نشان کرد: ما در قانون آیین نامه ساخت وساز  ساختمان  قوانینی داریم که اگر عملیاتی شود،بسیاری از خانه‌ها شناسنامه دارمی‌شوند و مالکان در صورت  هر تخلفی با پیگیری قانونی روبرو می شوند.

    نمایند مردم خاش ،میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجباری شدن شناسنامه برای ساختمان باید هدفمند شود، تصریح کرد: ساختمان‌های باید مجوز ساخت و ساز بگیرند که بر طبق شناسنامه‌های مهندسی پروانه دریافت کردند.

    پیمانکاران وناظران باید در قالب شناسنامه‌ ساختمانی ساخت و ساز انجام دهند

    وی با بیان  اینکه  اجباری شدن شناسنامه برای ساختمان‌ها می‌تواند ناظر یا مالک  را  درصورت سهل انگاری(پس از سالها)  در برابر قانون قرار دهد،تصریح کرد: اگر سهل انگاری در ساخت و ساز  توسط مهندسین و  مالکان انجام شود به دلیل  زلزله خیز بودن کشورمان ممکن است،منجر به فاجعه‌ای جبران ناپذیر شود.

    پشنگ افزود: پیمانکاران وناظران باید در قالب شناسنامه‌ ساختمانی که مجوز دریافت می کنند ساخت و ساز انجام دهند؛اما متاسفانه این مهم عملیاتی نمی شود  و این در حالی است که  باید با بررسی و نظارت اجازه ساخت و ساز  در واحدهای  مختلف ساختمانی  را صادر کرد.

    وی ادامه داد:شناسنامه دارشدن مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی می‌تواند مسکن را از منظر ساخت و ساز برطبق اصول مهندسی  و رونق بازار  به شرایط استاندارد برساند.

    عضوکمیسیون عمران مجلس، یادآورشد:مالیات اخذ شده از خانه‌های خالی بر طبق قانون مشخص شده است و بدیهی است که باید اخذ شود تا مالکان به مسکن نگاه سرمایه داری نداشته‌باشند همچنین بتوانیم  از راکد شدن بازار مسکن در کشور جلوگیری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار