مدیران خودروعصر اعتبار

بی‌خانه‌ها ۲.۵ سال سرکار بودند

خبری از مسکن اجتماعی نیست

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۲.۵ سال است که مردم به دلیل روشن‌ نبودن سیاست‌های دولت در بخش مسکن در بلاتکلیفی به سر می‌برند، گفت: ۲.۵ سال از عمر دولت می‌گذرد اما هنوز طرح مسکن اجتماعی به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

بی‌خانه‌ها ۲.۵ سال سرکار بودند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، سیدمهدی هاشمی با یادآوری اینکه دولت یازدهم از همان ابتدای آغاز به کار مسکن اجتماعی را به‌عنوان یکی از طرح‌هایی که می‌تواند نیازهای مردم را در این بخش تامین کند، مطرح کرد، افزود: متاسفانه این طرح هنوز پس از گذشت دو سال و اندی در دولت جمع‌بندی نشده و به تصویب نرسیده است چه برسد که به مجلس ارائه شود تا بتوانیم آن را مورد بررسی و تصویب قرار دهیم.

    وی تصریح کرد: متاسفانه زوج‌های جوان جامعه و همچنین افرادی که نیازمند حمایت برای تامین سرپناه هستند، مدت‌هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برند و نمی‌دانند دولت چگونه می‌خواهد از آنها در راستای خانه‌دار شدن حمایت کند.

    وی با تاکید بر اینکه از سوی دیگر روشن نبودن سیاست‌های دولت در مسکن سازندگان را نیز در بلاتکلیفی قرار داده است، بیان کرد: سازندگان نمی‌توانند در رابطه با ادامه کار و ساخت و ساز تصمیم‌گیری کنند، آنها نمی‌دانند چگونه کار را پیش ببرند و آن را دنبال کنند.

    وی ابراز امیدواری کرد، از یک سو طرح مسکن مهر هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و از سوی دیگر سیاست‌های دولت در بخش مسکن سریع‌تر اعلام شود تا مردم و سازندگان بتوانند برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس پیش‌تر نیز با بیان اینکه در دو سال و چند ماه اخیر دولت عملکرد مناسبی در طرح مسکن مهر نداشته است گفت: از دولت خواسته‌ایم برنامه زمان‌بندی تحویل واحدهای این طرح را در اختیار مجلس قرار دهند اما هنوز این کار انجام نشده است.

    هاشمی با یادآوری اینکه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 هم ریاست جمهوری و هم وزیر راه و شهرسازی بر اجرای مسکن مهر تایید و تاکید داشتند، تصریح کرد: این در حالی بود که پس از استقرار دولت، تنفیذ حکم ریاست جمهوری و رای اعتماد نمایندگان مجلس به آخوندی به وزیر راه و شهرسازی عملکرد مناسبی در زمینه طرح مسکن مهر وجود نداشته است.

    وی با بیان اینکه این رویه موجب شده هزینه‌های دولت افزایش یابد، تصریح کرد: عملکرد نامناسب در مسکن مهر باعث می‌شود تعهدات دولت در آینده با هزینه سنگین‌تری اجرایی شود و از سوی دیگر به مردم هم هزینه بیشتری تحمیل خواهد شد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از سوی دیگر متاسفانه عده‌ای زیادی از متقاضیان که واحد خود را تحویل نگرفته‌اند در حال پرداخت اقساط هستند، افزود: از دولت انتظار داریم حمایت شایسته‌ای از طرح مسکن مهر داشته باشد و از این محدودیت‌هایی که اعمال شده و روز به روز افزایش می‌یابد رها شوند.

    هاشمی با یادآوری اینکه دولت می‌گوید پروژه مسکن مهر تا پایان 95 به اتمام می‌رسد، گفت: اما براساس شواهد و قرائن وضعیت پروژه‌های مسکن مهر آن‌گونه که دولت می‌گوید نیست، از آنها خواسته‌ایم برنامه زمان‌بندی تکمیل و تحویل واحدهای این طرح را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهند اما هنوز این کار انجام نشده است.

    وی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر مسائل مسکن مهر هستیم ابراز امیدواری کرد با ارائه یک برنامه زمانبندی از سوی دولت و با نظارت مجلس واحدهای طرح مذکور تکمیل و تحویل متقاضان شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی