مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان میراث فرهنگی:

طرح جامع حفاظت از میراث فرهنگی کشور اجرا می شود

عصر ساختمان-معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: طرح جامع حفاظت میراث فرهنگی کشور تهیه و تدوین شده است و تا پایان سال بخش وسیعی از آن اجرایی می شود.

طرح جامع حفاظت از میراث فرهنگی کشور اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم روز جمعه در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح جامع شامل بخش های مختلفی است که مهم ترین آن طرح جامع حفاظت الکترونیک است.
    وی ادامه داد: طرح مذکور امسال در اکثر بناهای ثبت جهانی و موزه های ما که 19 مورد است بصورت متمرکز با نصب دوربین های مداربسته، ایمن سازی به لحاظ آتش نشانی و مسائل الکترونیکی اجرا خواهد شد.
    حسینی مکارم افزود: بخش بعدی طرح جامع حفاظت، فروش بلیت الکترونیک خواهد بود که شامل بناهای ثبت جهانی، موزه های ملی و بناهای مهم تاریخی از جمله حافظیه و سعدیه خواهد بود.
    وی بخش سوم این طرح را تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در کل کشور برشمرد و گفت: در استان ها این انجمن ها به ریاست استاندار، در شهرستان ها به ریاست فرماندار و شهرها و روستاها به ریاست بخشدار و دهیارها خواهد بود.
    معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: بخش های دیگر این طرح جامع، گسترش، ساماندهی و حمایت از سازمان های مردم نهاد خواهد بود که حمایت از انجمن های دوستدار میراث فرهنگی هم مورد نظر خواهد بود.
    وی هم چنین از پیگیری و در دستور کار بودن طرح جامع ساماندهی منطقه نمونه گردشگری مرنجاب آران و بیدگل خبر داد و گفت: ساماندهی این منطقه در استان اصفهان در حال پیگیری است و مراحل نهایی خود را طی می کند.
    شهرستان آران و بیدگل با 125 اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
    مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو