مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آخوندی اعلام کرد؛

وزارت راه ۱۲۱ ساختمان تاریخی در حال تخریب را می‌خرد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از خرید ۱۲۱ ساختمان تاریخی در حال تخریب در کشور و واگذاری آنها به بخش خصوصی خبر داد.

وزارت راه ۱۲۱ ساختمان تاریخی در حال تخریب را می‌خرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمد سعید ایزدی در سفر یک روزه خود به بروجرد همراه با علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بقعه امام زاده جعفر (ع)، مسجد امام خمینی (ره)، کوچه خوشبین در محله جعفری، مسجد جامع، بیت آیت الله العظمی بروجردی و بازار تاریخی این شهرستان بازدید کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بافت شهری بروجرد را نمونه‌ای بی‌بدیل از تمدن شهری خواند و اظهار داشت: متأسفانه بافت تاریخی بروجرد امروز زنگارگرفته و نیازمند بازپیدایی است تا بازهم همچون گذشته نمونه‌ای بی‌بدیل از فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

    وی با ابراز تعجب از وجود گسترده و انبوه آثار تاریخی و بافت قدیمی در این شهرستان افزود: جای تأسف است که چنین شهری از توان لازم برای رونق اقتصادی و جذب گردشگر برخوردار نیست و در برخی نقاط به‌ویژه حاشیه شهر مردم به‌سختی زندگی می‌کنند و همه باید با تعامل و همکاری بروجرد را به دوران اوج خود بازگردانند.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به بازآفرینی بازار، امامزاده جعفر (ع) و مساجد جامع و امام خمینی (ره) به‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار تأکید و بیان کرد: باید طرح‌های این پروژه‌ها نهایی و روی آن‌ها تعیین نقش شود اما نباید این روند خیلی طولانی شود.

    وی بر لزوم ساماندهی پیرامون مساجد جامع، امام خمینی (ره) و امامزاده جعفر بروجرد و نیز استحکام‌بخشی فوری به بازار این شهر تأکید و خاطرنشان کرد: برای استحکام‌بخشی کاروان‌سرای حافظی 50 میلیون تومان اختصاص داده می‌شود تا عملیات مقاوم‌سازی و رفع خطر آن به‌صورت فوری پس از عید فطر انجام شود.

    ایزدی با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد می‌تواند به‌عنوان پایلوت بازسازی بافت ناکارآمد در کشور قرار گیرد، بیان کرد: مدل توسعه بافت فرسوده تنها در تهران انجام‌ شده اما بروجرد می‌تواند به‌عنوان نخستین شهر اجرای الگوی بازسازی بافت‌های ناکارآمد با تأکید بر بازسازی بافت‌های فرسوده قرار گیرد به همین جهت موانع اجرای این طرح رفع می‌شود و تسهیلات موردنیاز نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در 13 محله شهر بروجرد گفت: نداشتن سند مالکیت و نبود زیرساخت‌های شهری همچون آب و فاضلاب و درمانگاه و خانه محله از مشکلات شهروندان در این محله‌هاست که می‌توان با سنددار کردن اراضی قولنامه‌ای با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها این مشکلات را رفع کرد که به‌ تناسب اعلام نیاز، سهمیه تسهیلات بانک مسکن برای نوسازی بافت فرسوده این شهر افزایش می‌یابد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از خرید و واگذاری بالغ‌بر 121 ساختمان تاریخی در حال تخریب در کشور به بخش خصوصی خبر داد و افزود: این ساختمان‌ها پس از مرمت برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذارشده و این آمادگی وجود دارد که در شهرستان بروجرد نیز ساختمان‌های تاریخی با هماهنگی با مالکان خریداری‌شده و پس از مرمت با حفظ همان کاربری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو