مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش انفجاری قیمت‌های اجاره در برخی از مناطق تهران

عصر ساختمان- برخی از مشاوران در شرق تهران از رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت اجاره خبر می دهند،این در حالی است که مسئولان معتقدند افزایش قیمت در فصل نقل و انتقالات بیش از ۱۰ درصد نیست.

افزایش انفجاری قیمت‌های اجاره در برخی از مناطق تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها بازار اخذ مالیات از خانه‌های خالی بسیار داغ شده به طوری که بسیاری از کارشناسان و مسئولان معتقدند این عوامل که به نوعی بازدارنده هستند زمینه ساز ایجاد افزایش قیمت و نیز دامن زدن به رکود در بازار می‌شوند.

    یکی از مشاوران املاک،گفت:در صورتی که دولت اقدام به دریافت مالیات از تولیدکنندگان مسکن کند، قیمت نیز به همان میزان افزایش می‌یابد.

    وی افزود: هرچه قدر مالیات از مسکن یا واحدهای خالی دریافت کنند 10 درصد بر قیمت ملک افزوده می‌شود.

    این مشاور املاک در ادامه به بازار اجاره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت اجاره در محدوده ونک بعد از عید حدود 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

    افزایش 40 تا 50 درصد اجاره در شرق تهران

    در ادامه یکی دیگر از مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار مسکن،با اشاره به اینکه قیمت اجاره در شرق تهران به مرز انفجار رسیده، گفت: در برخی از محله‌ها میزان اجاره بین 40 تا 50 درصد رشد داشته به طوری که واحدی 75 متری واقع در خیابان رشید تهرانپارس 20 میلیون تومان ودیعه و 3 میلیون تومان برای اجاره گذاشته شده است.

    وی درادامه افزود: باید در این بخش به ویژه بازار اجاره میزان نظارت‌ها افزایش یابد.

    همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه منطقه 5 رکود دار فروش و اجاره در میان مناطق 22 گانه است، گفت: در حال حاضر قیمت‌های اجاره این منطقه به ویژه محدوده فردوس غرب بین 10 تا 20 درصد رشد داشته است.

    بازار مسکن منتظر تلنگری برای افزایش قیمت است

    یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در منطقه 1  ،با اشاره به اینکه اخذ مالیات از سازندگان و تولیدکنندگان در مناطق یک به ضرر آنهاست، گفت: در مناطق یک تا سه میزان واحدهای خالی بسیار زیاد است به همین منظور اخذ مالیات از تولیدکنندگان در این مناطق زمینه ساز افزایش قیمت انفجاری می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه طی 4 سال گذشته قیمت ملک هیچ تکانی نخورده،افزود: اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند دلیلی برای افزایش قیمت دو طرفه برای سازنده و فروشنده شود.

    این مشاور املاک یادآور شد: در حال حاضر بازار مسکن در این منطقه به مرز هشدار رسیده و منتظر تلنگری برای رشد قیمتی است.

    وی در خصوص بازار اجاره نیز گفت: در مناطق یک بسیاری از مستاجران مشکلی با افزایش قیمت یا رشد اجاره ندارند، بنابراین موجران در برخی از مواقع قیمت‌های نامتعارفی ارائه می‌دهند.

    این مشاور املاک افزود: در هرسال قیمت‌های اجاره بین 10 تا 15 درصد در این منطقه افزایش می‌یابد.

    دولت سعی دارد با اجرای طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی بتواند به نوعی بازار را کنترل کند، اما به نظر می‌رسد با اجرایی کردن این طرح آتش زیر رکود مسکن شعله ور‌تر می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو