مدیران خودروعصر اعتبار

قفل انبوه‌سازان بر ۱۰۰۰۰ مسکن مهر با درخواست افزایش قیمت‌ها

عصر ساختمان- درحالی اعضای جدید هیئت مدیره انجمن‌ انبوه‌سازان تهران انتخاب شده‌اند که درخواست افزایش قیمت خارج از چارچوب‌‌ها باعث شده ۱۰ هزار مسکن مهر پردیس با پیشرفت ۷۰ درصدی متوقف شود،آیا اعضای جدید رویه رییس و اعضای قبلی در قفل کردن این واحدها را ادامه می‌دهند.

قفل انبوه‌سازان بر ۱۰۰۰۰ مسکن مهر با درخواست افزایش قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، انجمن‌ انبوه‌سازان استان تهران در فازهای 5 و 9 جدید 10 هزار واحد مسکن مهر را در دست اجرا دارد. پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بنا به گفته رییس سابق انجمن انبوه‌سازان تهران حدود 70 درصد است. پروژه‌هایی که باید از ال 92 روند تحویل آنها آغاز می‌شد اما به دلایلی از جمله درخواست‌های متعدد برای افزایش قیمت ساخت در حال حاضر متوقف شده است.

    محتشم رییس قبلی انجمن انبوه‌سازان استان تهران و عضو علی‌البدل کنونی این انجمن فروردین ماه امسال در این‌باره به تسنیم گفته بود: «برای اتمام واحدهای مسکن مهر پردیس 400 میلیارد تومان پول نیاز است، گفته بود: پیشرفت 10 هزار واحد مسکن مهر انبوه‌سازان 70 درصد است که در صورت تزریق نقدینگی تا شهریور یا بهمن امسال به اتمام می‌رسد.»

    طی ماه‌های اخیر در شهر پردیس افتتاح‌های متعددی در فازهای 11، 8 (دره بهشت) و حتی فاز فراموش شده 9 قدیم صورت گرفته و واحدهایی نیز به متقاضیان مسکن مهر تحویل شده، اما بر خلاف مفاد پیش‌قراردادهای طرح مهر انبوه‌سازان در فاز 9 جدید و 5 انجمن انبوه سازان هنوز نتوانسته‌اند یک واحد را تکمیل و تحویل دهند. بهانه این انجمن نیز که بارها مطرح شده افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی و البته مسائل و مشکلات بلندمرتبه‌سازی بوده است. روسای قبلی این انجمن دستورالعمل‌های سه گانه افزایش مسکن مهر را کافی ندانسته و خواستار افزایش قیمت بالاتر از رقم این دستورالعمل‌ها (حدود 110 هزار تومان برا هر مترمربع) شده‌اند.

    در روزها و ماه‌هایی که انبوه‌سازان دربدر افزایش قیمت بودند حتی آن زمانی که در حال ساخت و ساز واحدها بودند، شرکت ترکیه‌ای کوزو با همان مبالغ مندرج در قرارداد واحدهای مسکن مهر را در قالب برج‌های بلند مرتبه در موعد مقرر ساخت بدون آن‌که درخواست افزایش قیمتی داشته باشد.

    موضوع درخواست افزایش قیمت ساخت واحدهای مسکن مهر انبوه‌سازان استان تهران تاکنون با مقاومت شرکت‌ عمران شهرهای جدید ایران مواجه شده است. مدیرعامل این شرکت در این‌باره به تسنیم گفت:‌ متاسفانه انبوه‌سازان برخلاف مفاد قراردادهای مسکن مهر درخواست افزایش قیمت دارند که این زیاده‌خواهی است.

    محسن نریمان افزود:‌ برای حل مشکل موجود جلسات متعددی با انبوه‌سازان برگزار شده و به دنبال حل این مسئله هستیم.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر ساخت 10 هزار مسکن مهر پردیس قفل شده است.

    به گزارش تسنیم، چند روز پیش انتخابات ششمین دوره هیئت مدیره انجمن‌ انبوه‌سازان استان تهران برگزار شد که در آن احمد خرم بیشترین رای را به خود اختصاص داد. نکته جالب توجه در این انتخابات خروج محتشم از فهرست اعضای اصلی این انجمن است، وی به عنوان اولین عضو علی‌البدل انتخاب شده است. گذشته از این انتخابات معنادار، رییس و اعضای جدید باید هر چه زودتر نسبت به تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر اقدام کنند. 10 هزار متقاضی این طرح چند سالی است که منتظر دریافت واحد خود هستند، انتظاری که با درخواست‌ افزایش قیمت مشخص نیست چه زمانی به پایان خود می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو