مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

تابع تصمیم دولت در تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستیم

عصر ساختمان- در حالی چند هفته از طرح موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی و انتقادات تند مشاوران و معاونان وزیر راه در این باره می‌گذرد که عباس آخوندی در اظهارنظری جالب توجه گفت: تابع تصمیمات دولت در موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها هستیم.

تابع تصمیم دولت در تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره تفکیک وزات راه و شهرسازی و تشکیل وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی گفته است: « تفکیک وزارتخانه‌ها بستگی به تصمیم دولت دارد و هر تصمیمی که بگیرد ما انجام می‌دهیم.»

    این در حالی است که طی هفته‌های اخیر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی از مدیران و مشاوران کنونی تا مدیران مستعفی این وزارتخانه نسبت به طرح دولت برای تفکیک وزارت راه موضعگیری‌های انتقادی بعضا شدیدی گرفته‌اند. چند روز پیش مشاور وزیر راه و شهرسازی با این ادعا که "دولت هیچ استدلالی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی ندارد" گفته بود: «تفکیک وزارت راه و شهرسازی بازگشت به عقب است و هزینه دوباره و جدیدی را به دولت و به‌تبع آن به مردم تحمیل می‌کند».

    سلامی با بیان این‌که دوره دوم چهارساله آقای روحانی زمان مناسبی برای تفکیک نیست، مدعی شد: دولت اصلاً استدلالی ــ برای تفکیک ــ ندارد، چون کار کارشناسی جامع و دقیقی انجام نداده است.

    وی با بیان این‌که "تابه‌حال تحلیل قوی و محکمی ــ برای تفکیک ــ ندیده‌ام"، گفت: تنها دلیلی که شنیده‌ام این است که وزارتخانه خیلی بزرگ است.

    حناچی معاون معماری وزیر راه نیز با بیان این‌که تفکیک وزارت راه و شهرسازی آرامش را بر هم می‌زند، گفته بود:‌ البته مصوبه دولت برای تفکیک این حُسن را دارد که هر یک از بخش‌ها متولی مستقلی می‌یابد تا با جدیت بیشتری موضوعات مربوط به خود را پیگیری کنند، به‌خصوص بخش مسکن و موضوع شهرسازی و مسائل مرتبط با مدیریت شهری که در دوره‌ای به‌دلیل توجه کمتر، با نقایصی جدی مواجه شده بود.

    مدیرعامل مستعفی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم پیش‌تر وارد این کارزار شده و چند روز پیش درباره تفکیک گفته بود: تفکیک بخش راه از بخش مسکن اشتباه است، به‌دلیل نگاه جزیره‌ای در دو حوزه راه و مسکن که قبلاً وجود داشت ایستگاه‌های راه‌آهن بیش از 10 کیلومتر با شهر فاصله داشتند که در این دوره آن رویکرد اصلاح شده بود.

    پورسیدآقایی افزود: مبحث شهرنشینی و مبحث حمل و نقل چه از بعد درون‌شهری و چه برون‌شهری دو مفهوم به هم پیوسته هستند و نمی‌توان این دو مقوله را از یکدیگر جدا کرد، لذا یکی بودن وزارت راه و شهرسازی در این دوره بهترین فرصت را ایجاد کرد که بحث حمل و نقل و بحث شهرسازی با یکدیگر یک‌پارچه شود و اتفاقاً رویکرد اشتباه گذشته کنار گذاشته شد... وزارت راه و شهرسازی بسیار بزرگ شده و عملاً حجم فعالیت وزیر راه و شهرسازی به‌اندازه چندین وزارت است و طبیعتاً این وزارتخانه نیاز به وزیر بسیار کارآمد و قوی دارد که بتواند این حجم از کارها را مدیریت کند. حجم زیاد کار ممکن است در مواقعی باعث شود در همه زمینه‌ها نتوانند وقت بگذارند، لذا معایبی هم دارد اما به‌نظر من مزایای ادغام بسیار بیش از معایب آن بود.

     با توجه به اظهارات وزیر راه و شهرسازی باید انتظار داشت معاونان، مشاوران و مدیران مستعفی وزارت راه دست از انتقاد به دولت برداشته و به هر بهانه‌ای درباره تفکیک سخن نگویند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو