مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های کشور در دولت یازدهم

عصر ساختمان- وزیر نیرو گفت: تا نیمه دوم سال ۱۳۹۲ مجموعه ظرفیت‌هایی که برای تصفیه‌خانه در کشور وجود داشت تنها ۳.۳ میلیون مترمکعب در شبانه روز بود، در حالی که در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از یک میلیون مترمکعب در شبانه‌ روز ظرفیت تصفیه‌خانه احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های کشور در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا ,حمید چیت چیان امروز در مراسم افتتاح سامانه فاضلاب شهر سردشت با اشاره به اهمیت احداث تصفیه‌خانه، اظهار کرد: بزرگ ترین طرح‌های محیط زیستی که در کشور انجام می‌شود طرح‌های شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است.

    وی با بیان این که احداث تصفیه‌خانه فاضلاب آثار متعددی را در پی دارد، عنوان کرد: اگر فاضلاب شهری بدون تصفیه شدن در محیط رها شود آلودگی‌های متعددی را به دنبال دارد به طوری که رها شدن یک مترمکعب فاضلاب در محیط می‌تواند 40 مترمکعب منابع آب را آلوده کند.

    به گفته چیت‌چیان، تصفیه فاضلاب نه تنها موجب رفع آلودگی مناطق آبی آن منطقه می‌شود، بلکه سلامت منطقه را نیز افزایش می‌دهد.

    وزیر نیرو با اشاره به برخی از مناطق کم آب در کشور، اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان شهرهایی وجود دارد که هیچ منبع آبی در دسترس آنها نیست، لذا به ناچار باید از یک منطقه در 100 کیلومتری آب را به این شهر منتقل کنیم که این مساله نشان دهنده مشکلات تامین آب برخی نقاط کشور است.

    وی یکی از اثرات دیگر اجرای طرح فاضلاب را تاثیرات زیست محیطی دانست و افزود: اگر فاضلاب به منطقه‌ای رها شود سلامت آن منطقه مورد تهدید قرار می گیرد، لذا لازم است که با اجرای طرح‌های فاضلاب سلامت مردم را ارتقاء داد و از به خطر افتادن این مهم جلوگیری کرد.

    چیت‌چیان تصریح کرد: زمانی که فاضلاب به صورت خام است اگر از آن برای کشاورزی و مصارف دیگر استفاده شود مشکلاتی به وجود می‌آید اما اگر فاضلاب تصفیه شود می‌توان از پساب آن برای مصارف مختلف استفاده کرد.

    وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر در برخی از مناطق دنیا از پساب تصفیه شده به عنوان آب شرب نیز استفاده می‌شود که در ایران هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما می‌توان از این پساب در بخش کشاورزی، صنعت و سایر مصارف بدون به وجود آمدن هیچ مشکلی استفاده کرد.

    وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در صنعت آب و فاضلاب گفت: دولت یازدهم حمایت ویژه‌ای برای طرح‌های زیست محیطی مبذول کرد چرا که ظرفیت تصفیه فاضلاب در این دولت افزایش چشم‌گیری داشت.

    چیت‌چیان اظهار کرد: برای این منظور دولت یازدهم از تسهیلات صندوق توسعه ملی، بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و سایر موسسات بین‌المللی استفاده کرد و باید گفت که وزارت نیرو در بین دستگاه‌های اجرایی دستگاه شماره یک است که توانسته بیشترین تسهیلات را برای ارائه‌ی خدمات جذب کند.

    وزیر نیرو با بیان این که تا شروع این دولت تنها 44 طرح در حوزه آب و فاضلاب با اعتبار 1200 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ایجاد شد، عنوان کرد: در این چهار سال 100 پروژه به ارزش بیش از شش هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد.

    وی ادامه داد: طی این مدت در 37 شهر، 37 تصفیه‌خانه فاضلاب ایجاد شد که سهم استان آذربایجان غربی پنج تصفیه‌خانه بود که امیدواریم ایجاد این تاسیسات باعث خیر و برکت در این منطقه شود.

    چیت‌چیان با بیان این که خط انتقال آب از سد سردشت به شهر سردشت 100 درصد تصفیه شده، اظهار کرد: تصفیه‌خانه آب نیز 60 درصد پیشرفت دارد که تا شهریور ماه این تصفیه‌خانه نیز به اتمام می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو