مدیران خودروعصر اعتبار

۵۵ بنای تاریخی استان یزد مرمت و بازسازی می شود

عصر ساختمان- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: ۵۵ بنای تاریخی این استان در اجرای قانون حفظ آثار ملی، مرمت و بازسازی می شود.

۵۵ بنای تاریخی استان یزد مرمت و بازسازی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی این اداره کل، ساشا ریاحی مقدم افزود: از این تعداد 14 بنا در اردکان، یک بنا در تفت، سه مورد در ابرکوه، 10 بنا در میبد، 6 مورد در بافق، 10 بنا در مهریز، 6 بنا در خاتم و پنج بنا در اشکذر مرمت و احیا می شود.
    وی بدون اشاره به زمان دقیق آغاز بهسازی این را  اظهار کرد: حکم مرمت این بناهای تاریخی در اجرای قانون حفظ آثار ملی مصوب دوازدهم آبان ماه 1309 شمسی و نیز ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب بهمن 1364 و مواد 560 و 564 و 568 قانون مجازات اسلامی تعزیرات مصوب دوم مهرماه 1357، ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ماده سه قانون اساسنامه میراث فرهنگی مصوب 1367، توسط سازمان میراث فرهنگی کشور صادر شده است.
    وی ادامه داد: اکثر این آثار و بناهای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و با توجه به نیاز کنونی این بناها به مرمت و ساماندهی، با ارسال حکم مرمت توسط محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، طرح مرمت آنها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا می شود.
    این مسئول اظهار امیدواری کرد که با انجام این مرمت های گسترده در سطح استان یزد بناهای تاریخی و به خصوص ثبتی استان وضعیت مطلوبی پیدا کرده و آماده بازدید گردشگران و علاقمندان به میراث فرهنگی شوند.
    استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
    یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
    این استان اکنون در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو