مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کل دادگستری:

۲۷۶ هکتار از زمین های ملی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

عصر ساختمان- رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۲۷۶ هکتار از زمین های ملی استان از ابتدای امسال تا کنون رفع تصرف شده است.

۲۷۶ هکتار از زمین های ملی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا گفت: امروز نخستین نشست سالجاری شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان برگزار شد و اعضای شورا گزارش عملکرد سه ماهه خود در حفظ و حراست از منابع طبیعی را ارائه کردند.
    وی افزود: در بحث رفع تصرفات از زمین های ملی استان از ابتدای سالجاری تاکنون 276 هکتار از زمین های راه و شهرسازی، شهرداری، بنیاد مسکن و منابع طبیعی رفع تصرف شده است.
    وی اظهار داشت: همچنین مساله دیگری که در نشست امروز طرح شد موضوع محله برفی شهرستان میرجاوه بود که با پیگیری هایی که در شورای حفاظت استان در سال 95 صورت گرفت قرار بر این شد که زمین های محله برفی از اداره کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن منتقل شود.
    رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته مقدمات واگذاری زمین های این محله از اداره کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انجام شده و در آینده ای نزدیک این نقل و انتقال رخ می دهد و بعد از آن بنیاد مسکن با توجه به طرح هادی که تهیه کرده باید این محله را ساماندهی کند.
    حمیدی جابجایی روستاهای الله آباد و قریب آباد زاهدان را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست ذکر کرد و گفت: این جابجایی باید با محوریت فرمانداری این شهرستان و هماهنگی سکنه خیلی محدودی که در آنجا ساکن هستند انجام شود.
    وی افزود: بقیه تصرفاتی که در این روستاها به شکل چهار دیواری است و سکنه ای نیز ندارد باید در دستور تخریب قرار گیرد.
    وی با تاکید بر پلمپ کردن چاههای غیرمجاز در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان دلگان اظهار داشت: با توجه به اینکه هرجایی چاه غیرمجاز حفر می شود در کنارش مقدار زیادی از زمین های دولت نیز تصرف می شود، دستگاههای مربوطه مکلف به پلمپ این چاهها هستند.
    رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: مجوز صادر شده برای برقرسانی به روستای کمپ در حوزه شهرستان چابهار در جنوب استان در نشست های متعدد در شورای حفاظت از اراضی ملی مورد بحث قرار گرفته است.
    حمیدی ادامه داد: اخیرا فعالان در بنیاد مسکن گزارش دادند ساماندهی لازم این روستا برای تهیه طرح هادی صورت گرفته است.
    وی افزود: قرار بر این است برقرسانی به ساخت و سازهایی که در حوزه روستای کمپ در درون طرح هادی قرار دارد با توجه به نبود مشکل از طرف بنیاد مسکن، انجام شود.
     سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
    این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار