مدیران خودروعصر اعتبار

۸ میلیون واحد مسکونی فرسوده در کل کشور داریم

عصر ساختمان- کارشناس بازار مسکن از آمار ۶۰ هزار هکتاری بافت‌های فرسوده در کل کشور خبر داد و افزود: ۸ میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور شامل بافت فرسوده می‌شود.

۸ میلیون واحد مسکونی فرسوده در کل کشور داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، مقداد همتی با اشاره به مشکلات بافت‌های شهری در معابر کوچک و عدم دسترسی خودرو‌های امدادی، گفت: همچنین اگر منازل مسکونی تا 51 درصد در یک محله، فرسوده باشد، آن بافت با عنوان بافت فرسوده شناسایی می‌شود.
    وی مشکلات ناظر بر احیای بافت‌های فرسوده را بسیار ویژه دانست و افزود: در هنگام احیای این بافت‌ها طبق قانون فعلی اگر یک واحد از یک بافت حاضر به واگذاری و تخریب نباشد، این کار اجرایی نخواهد شد و در کشور‌های مختلف برای این امر درصد‌های متفاوتی قائل شده اند.
    همتی با بیان اینکه در برخی کشور‌ها موافقت 70 درصد ساکنان یک بافت فرسوده، منجر به تخریب و نو سازی خواهد بود، ادامه داد: برخی بحث‌ها مبتنی بر مقاوت‌های مردمی است و بحث دیگر ناظر بر فقدان مدل مطلوب احیای بافت‌های فرسوده است.
    این کارشناس بازار مسکن به احیای بافت فرسوده نواب در تهران اشاره کرد و افزود: این محور اتوبانی و به عنوان یک مدل کاملا ناموفق از احیای بافت فرسوده در سراسر دنیاست به گونه‌ای که کارشناسان برای بازدید از نا کارآمدی این طرح از سراسر دنیا به ایران سفر می‌کنند.
    همتی مدل تملک اجباری را از دیگر نواقص پیش رو در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده دانست و گفت: در این طرح به اجبار و بدون ارائه زمین معوض، تن‌ها هزینه بافت فرسوده را در اختیار مردم می‌گذارند و به حوزه‌های معنوی و محله شناسی بی اعتنا هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی