مدیران خودروعصر اعتبار

همزمان با افتتاح ایستگاه شهید محلاتی؛

سرفاصله قطارهای متروی خط۳ نصف شد

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش سرفاصله قطارهای مترو خط ۳ خبر داد و گفت: در ابتدا سرفاصله قطارهای مترو در این خط ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده بود که اکنون به ۱۸ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

سرفاصله قطارهای متروی خط۳ نصف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه امروز ایستگاه شهید محلاتی به عنوان آخرین ایستگاه اصلی از خط 3 مترو در محلی پر تقاضا در شمال شرق تهران به بهره برداری رسید.

    وی ادامه داد: به غیر از ایستگاه اقدسیه که جزو ایستگاه‌های انشعابی خط 3 است؛ با افتتاح ایستگاه شهید محلاتی پرونده ایستگاه‌های اصلی خط 3 مترو در نیمه شمالی بسته شد.

    معاون شهردار تهران با اشاره به طراحی و معماری ایستگاه شهید محلاتی بیان کرد: این ایستگاه از نظر معماری و منظر با کیفیت مطلوبی هم از نظر فضای داخلی و هم بیرونی ساخته شده است.

    وی با بیان اینکه شهرک شهید محلاتی یکی از شهرک‌های پر جمعیت تهران محسوب می شود؛ یادآور شد: با توجه به حجم بالای تردد در این محدوده پیش بینی می‌کنیم که این ایستگاه یکی از ایستگاه های پر تردد و مسافر خط 3 خواهد بود.

    به گفته مازیار حسینی؛ با بهره برداری از این ایستگاه تمامی ترددهایی که ساکنان این محدوده به بلوار ارتش و میدان نوبنیاد جهت دسترسی به خط مترو داشتند؛ کاهش می‌یابد.

    وی تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده، روزانه حداقل 50 هزار مسافر از ایستگاه شهید محلاتی جابه‌جا می‌شوند که این میزان جابه جایی در روزهای پیک سفر بیشتر خواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان از نیمه جنوبی خط 3 مترو گفت: ساکنان شهرهای اقماری جنوب تهران مانند چهاردانگه، اسلامشهر و ... جهت دسترسی به خطوط مترو تهران با رساندن خود به ایستگاه آزادگان از این خط استفاده می‌کنند.

    به گفته وی؛ در حال حاضر روزانه 800 هزار نفر در نیمه جنوبی خط 3 از مترو استفاده می کنند و انتظار می رود با تکمیل ایستگاه‌های اصلی نیمه شمالی همین میزان استقبال نیز از این خط در شمال پایتخت انجام شود.

    مازیار حسینی با اشاره به کاهش سرفاصله قطارهای مترو در خط 3 افزود: در حال حاضر سرفاصله قطارهای مترو خط 3 از 30 دقیقه به 18 دقیقه کاهش یافته است؛ این در حالی است که در ساعات اوج سفر سرفاصله قطارها به 9 دقیقه نیز کاهش پیدا می کند.

    معاون شهردار تهران تاکید کرد: امیدواریم با کمک دولت در تامین واگن های مترو اگر بتوانیم تعداد واگن های این خط را افزایش دهیم؛ میزان جابه جایی مسافر در این مسیر بیشتر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار