مدیران خودروعصر اعتبار

ویژگی های مهندسی قطعه یک آزادراه تهران-شمال

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ویژگی های قطعه یک آزادراه تهران-شمال گفت:در این مسیر ۲۲تونل به طول ۳۱.۴ کیلومتر و ۲۶ پل به طول ۴.۶ کیلومتر تعبیه شده است.

ویژگی های مهندسی قطعه یک آزادراه تهران-شمال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در برنامه گفتگوی 18:30 به بیان ویژگی های قطعه یک آزاد راه تهران-شمال پرداخت و گفت:این پروژه منحصربه فردترین طرح اجرایی حوزه راهسازی در خاورمیانه محسوب می شود که با توجه به بزرگی تونل ها و پل ها و همچنین کوهستانی بودن مسیر، حساسیت خاصی دارد.

    وی ادامه داد: کل آزادراه تهران-شمال 121 کیلومتر است و شامل 4 قطعه می شود که قطعه 4 آن با طول 21 کیلومتر تکمیل شده است؛ قطعه یک نیز که بیشترین تاثر را در کاهش طول مسیر و روان شدن ترافیک دارد تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

    خادمی تصریح کرد:طول مسیر فعلی این محدوده،  92 کیلومتر است که با افتتاح قطعه یک به 32 کیلومتر کاهش می یابد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این مسیر 22تونل به صورت رفت و برگشت به طول 31.4 کیلومتر و 26 پل به طول 4.6 کیلومتر  تعبیه شده است.

    وی ادامه داد:تاکنون هزار و 500 میلیارد تومان برای این قطعه هزینه شده و 600 میلیارد تومان دیگر برای اتمام آن مورد نیاز است.

    خادمی تصریح کرد:ساخت سازه های این مسیر از لحاظ مهندسی ویژگی های خاصی دارد چراکه شرایط جاده به لحاظ زمین شناسی آسیب پذیر است و این امر دسترسی به آن را سخت و دشوار می نماید.

    بر اساس این گزارش خواجه دلویی معاون بنیاد مستضعفان در ادامه برنامه در خصوص ویژگی های قطعه یک آزادراه تهران - شمال گفت:برخی از سازه های مورد استفاده در این طرح برای اولین بار در کشور اجرایی شده و به طور مثال برای نخستین بار رویه بتونی در این پروژه به کار گرفته شده است.

    وی ادامه داد: استانداردهای روز دنیا به لحاظ ایمنی تونل ها رعایت شده ، تونل ها مجهز به سیستم مانیتورینگ آنلاین به منظور پیشگیری های لازم در مواقع بروز حادثه است.

    این مقام مسئول تصریح کرد:کل اعتبار مورد نیاز این پروژه 2 هزار و 100 میلیون تومان است که هزار و پانصد میلیارد تومان تامین شده و مابقی نیز تا پایان سال بدون هیچ مشکلی تامین خواهد شد.

    روند تکمیل اتوبان هراز

    بر اساس این گزارش خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه در خصوص مشکلات جاده هراز اظهار داشت:این جاده بسیار آسیب پذیر بوده و به همین منظور عملیات بزرگی در این محدوده در حال انجام است.

    وی ادامه داد: در این راستا احداث باند دوم  جاده هراز در دست اجرا است و می بایست در طول 101 کیلومتر از این جاده باند دوم ساخته شود که با توجه به کوهستانی بودن مسیر و لزوم احداث پل و تونل ، شرایط سخت است.

    خادمی افزود:تاکنون این پروژه 58 درصد پیشرفت داشته و 55 کیلومتر از جاده به صورت 4 خطه شده است تا پایان سال نیز 15 کیلومتر دیگر نیز تکمیل خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تکمیل نهایی این اتوبان به 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: در صورت تامین مالی به موقع 30 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال 97 تکمیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار