مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

باد شدید در انتظار ۹ استان کشور

عصر ساختمان- کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه وزش باد شدید در طی ساعات آتی برخی استانهای کشور را در برمی‌گیرد، گفت: وزش باد شدید استانهای تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، مرکزی، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی را در برمی‌گیرد.

باد شدید در انتظار ۹ استان کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی جدیدی که از شامگاه گذشته وارد کشورمان شده، طی 24 ساعت آتی نیز به فعالیت در بخشهایی از شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور می‌پردازد.

    وی ادامه داد: بارش باران امروز در بخشهایی از شمال شرق و شمال کشور به‌وقوع می‌پیوندد که گستره آن فردا نیز در مناطق شمالی و شمال غرب کشور ادامه می‌یابد.

    این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد موقتی امروز و فردا در استانهای ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجانها، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان رخ می‌دهد.

    به گفته نقشینه، افزایش ابر و رگبار پراکنده از روز یکشنبه کاهش می‌یابد اما بخشهایی از شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی روز دوشنبه نیز با افزایش ابر و بارش خفیف باران مواجه خواهند شد.

    وی ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده بخشهایی از سیستان و بلوچستان هم در ساعات بعد ازظهر دچار بارش پراکنده باران و رعد و برق به همراه وزش باد خواهد شد.

    این کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت خلیج فارس توضیح داد: طی 24 ساعت آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج در مناطق مرکزی و شرقی آن بین یک و نیم تا دو متر برآورد می‌شود که توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

    نقشینه همچنین از وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در برخی استانهای کشور خبرداد و گفت: طی ساعات آتی وزش باد شدید موقتی در تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، مرکزی، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

    وی اهواز با 47 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای تهران نیز امروز در گرم‌ترین لحظات به 35 درجه بالای صفر رسید.

    این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: آسمان سایر استانها و تهران طی سه روز آینده آرام و آفتابی خواهند بود؛ دمای هوای تهران نیز تا روز چهارشنبه به 40 درجه بالای صفر خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی