مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اعلام کرد:

مرمت دبیرستان امام خمینی(ره) نیازمند ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار

عصر ساختمان- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: مرمت و بازسازی بخش‎هایی از دبیرستان تاریخی و ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان نیازمند ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

مرمت دبیرستان امام خمینی(ره) نیازمند ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: مرمت و بازسازی بخش‎هایی از دبیرستان تاریخی و ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان نیازمند 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار است.

    شهاب روزبهانی درنخستین جلسه پیگیری احیا و مرمت بنای تاریخی دبیرستان حضرت امام(ره) بروجرد اظهار کرد: این دبیرستان به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در راستای حمایت از این اثر با ارزش و ماندگار باید اقدامات لازم و جدی صورت بگیرد.

    وی اضافه کرد: ازحدود ده سال پیش به دلیل تخریب، عدم احیا و مرمت بخش‎هایی از این بنای تاریخی، کار تدریس در آن انجام نمی‎شود.

    روزبهانی افزود: سال گذشته برای احیا مجدد این دبیرستان پیگیری‎هایی انجام شد که برای رفع خطر از این بنای تاریخی 2 میلیارد و 500  میلیون ریال اعتبار از سوی استانداری لرستان به آن تخصیص یافت که تاکنون جذب نشده است.

    مدیر آموزش وپرورش بروجرد ادامه داد: برای احیا مجدد این دبیرستان تاریخی طرح برگزاری جشن فارغ التحصیلان این دبیرستان ارائه شده و انتظار می‎رود با این فراخوان و دعوت از این افراد بتوان از حمایت‎های مادی و معنوی آنها در راستای حفظ و حراست از این میراث فرهنگی بهره برد.

    وی گفت: دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد در سال 1316 توسط ماکسیم سیرو فرانسوی طراحی و توسط معماران ایرانی اجرا شده که در اثر گذر زمان و وقوع زلزله سال 85 بخشی از آن دچار آسیب شده است.

    روزبهانی یادآور شد: امیدواریم با همفکری فارغ التحصیلان این دبیرستان در داخل و خارج از کشور و نیز همفکری و حمایت خیرین، عالمان و فرهیختگان بتوان این بنای تاریخی را که جز مدارس ماندگار کشور است احیا، مرمت و بازسازی کرد و ازاین ظرفیت بسیار مهم در راستای توسعه صنعت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان استفاده کرد.

    مدیر آموزش وپرورش شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: مقررشد معاونت پژوهش و برنامه‎ریزی اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد به عنوان دبیر دبیرخانه همایش فارغ التحصیلان این دبیرستان هرچه سریع‎تر کمیته‎های مورد نیاز را تشکیل دهد و از افراد توانمند دراین حوزه استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی