مدیران خودروعصر اعتبار

قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی؛

منتقدان به عملکرد شهرداری، ذره ای انصاف داشته باشند

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت:متاسفانه عده ای غیر منصفانه به عملکرد شهرداری تهران نگاه می کنند و اقدامات شهرداری را زیر سوال می برند.

منتقدان به عملکرد شهرداری، ذره ای انصاف داشته باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی و بهره برداری همزمان 4 فاز از یک پروژه بزرگ عمرانی پایتخت، با بیان اینکه در  12 سال گذشته کارهای عمرانی ما زحمات زیادی برای مردم داشته است، اظهار داشت: همیشه تلاش کردیم که پروژه ها را در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم اما گاهی با مشکلاتی رو به رو بودیم که برای رفع آن احتیاج به زمان داشتیم.

    وی افزود: برای به سرانجام رساندن پروژه ها بیش از یک دهه از تجربه های داخلی و خارجی استفاده کردیم.

    شهردار تهران با تاکید بر اینکه در دوران 12 ساله مدیریت شهری تلاش کردیم گوش شنوا داشته باشیم و انتقادها را بشنویم، گفت:در تمام مدت از اداره شهر با خرد جمعی غافل نبودیم و همچنین از توان و ظرفیت های فکری و اجرایی برای تکمیل پروژه ها استفاده کردیم.

    قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران، دولت کوچک است، تصریح کرد: شهرداری جغرافیایی کوچک دارد اما در همه عرصه ها از جمله رفاهی، زیست محیطی و غیره باید خدمات ارائه بدهد.

    شهردار تهران با بیان اینکه مردم این شهر همه مشکلات خود را از شهرداری تهران مطالبه می‌کنند گفت: عده‌ای می‌گویند محله ما خانه بهداشت، برق، فاضلاب، مدرسه، حسینیه ندارد اما بدون اینکه بگوییم در حیطه وظایف شهرداری نیست،  کارشان را انجام می‌دهیم.

    قالیباف با تاکید بر اینکه دسترسی به شهرداری تهران راحت‌تر از دسترسی به دیگر نهادها و ارگان‌ها است تصریح کرد: اگر ما یک دکل برق را جمع نکنیم هیچ کس وظیفه خود نمی‌داند که آن را جمع‌آوری کند به همین دلیل برای آنکه امکان تردد شهروندان را در شهر فراهم کنیم باید  دکل‌های برق را جمع‌آوری کنیم.

    وی ادامه داد: دکل‌های برق آثار زیست محیطی مخربی برای مردم دارد به همین دلیل وظیفه خود می‌دانیم که در راستای سلامتی مردم اقداماتی که حتی وظیفه ما نیست را انجام دهیم.

    شهردار تهران با بیان اینکه امروز اداره شهر تهران بسیار سخت است تاکید کرد: همیشه پروژه‌ها را با پیچیدگی‌های فراوان در کمترین زمان ممکن به سرانجام رساندیم اما در بیشتر مواقع به دلیل اینکه در بحث تملک با مشکلات زیادی مواجه بودیم، برخی پروژه ها به تاخیر افتاد.

    قالیباف با تاکید بر اینکه همیشه پول گره‌گشای مشکلات نیست گفت: گاهی معارضان تاسیساتی پروژه‌های عمرانی را چندین ماه به تاخیر می‌اندازند اما با تمام این مشکلات هیچ گاه مشکلاتمان را به مردم انتقال ندادیم.

    وی اضافه کرد‌:برای اجرای یک پروژه چند صد هزار شیت نقشه لازم است و کارمندان برای اجرای این پروژه ها زحمت‌ فراوان می‌کشند ولی عده‌ای برخی موضوعات را مطرح می‌کنند که این غیرمنصفانه است.

    شهردار تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته عده‌ای بی‌خانمان که در سرمای زمستان در کنار خیابان‌ها زندگی می‌کردند را جمع‌آوری و در یک مرکز تحت پوشش خود قرار دادیم افزود: بیش از دوازده الی 13 هزار نفر به صورت ثابت در این مراکز می‌خوابند که رسیدگی به آنها را جزء وظایف خود می‌دانیم.

    قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه اعتیاد اقدامات زیادی را انجام داده است تصریح کرد: رسیدگی به بچه‌های یتیمی که هیچ سرپرستی نداشتند را جزء اولویت اصلی کارهای خود در شهرداری تهران قرار دادیم.

    وی افزود: در سال های گذشته تعداد مساجد حسینیه‌ها و سالن‌های تئاتر، سالن‌های سینما را به چندین برابر افزایش دادیم و همچنین اقتصاد سینمای تهران را متحول کردیم.

    وی اضافه کرد: قبل از سال 84 تعداد کتابخانه‌ها بسیار کم بود اما امروز تعداد کتابخانه‌های شبانه‌روزی به اندازه تعداد کتابخانه‌های قبل از سال 84 است و این نشان از آن دارد که شهرداری تهران خدمات‌دهی به تمام حوزه‌ها را در دستور کار خود داشته است.

    شهردار تهران با تاکید بر اینکه توجه به مناطق محروم از اولویت‌ کارهای شهرداری تهران بوده است گفت: زمانی فکر می‌کردم که نیازی نیست مستندات این اقدامات را گزارش کنم اما امروز به مرحله‌ای رسیدم که لازم می دانم  مستندات کارهای خود را ارائه دهم تا مردم از آن آگاه شوند.

    قالیباف با بیان اینکه تاریخ زیرساخت‌ها در این دوازده سال به اندازه تاریخ بلدیه است افزود: بدون تردید هر گاه مردم از پل، اتوبان، تونل و غیره استفاده کنند متوجه می‌شوند که تاریخ ساخت این پل‌ها و اتوبان ها و تونل ها متعلق به چه زمانی است.

    وی تصریح کرد: زمانی که مترو تهران را تحویل گرفتیم تنها 70 کیلومتر مترو ساخته شده بود اما امروز نزدیک به 300 کیلومتر خطوط مترو در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده است که نشان از توجه شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی دارد.

    شهردار تهران با اشاره به ظرفیت خط 3 برای جابجایی مسافر گفت: این خط ظرفیت دارد که هر دو و نیم دقیقه، یک قطار در آن حرکت کند و مسافران را به مقصدهای خود برساند بدون شک اگر غیر از این باشد متروها را اقتصادی بهره‌برداری نکرده‌ایم.

    قالیباف با تاکید بر اینکه دولت طی 12 سال گذشته هیچ گاه به تعهدات خود برای توسعه مترو عمل نکرده است گفت: اگر وضع متروی تهران با دیگر کلان‌شهرهای ایران از جمله شیراز، مشهد تبریز و غیره را مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که شهرداری در حوزه مترو چه اقداماتی انجام داده است.

    وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه درآمد شهر تهران بسیار زیاد است افزود: مشکلات شهر تهران هم بسیار زیاد است اگرچه ما در این دوره مدیریت شهری توفیق نداشتیم آنچنان که در شان مردم است به آن‌ها خدمت کنیم.

    شهردار تهران با بیان اینکه بدون شک در حق مردم تهران قصور کردیم و نتوانستیم نیازهای به حق آن‌ها را ایفا کنیم تصریح کرد: مردم بدانند که اگر بیش از این اقدامی انجام ندادیم به این خاطر بود که از توانمان خارج بود.

    قالیباف با تاکید بر اینکه در دوازده سال گذشته بدون وقفه در شهرداری تهران کار کردم گفت: سیاه نمایی و بی‌انصافی نسبت به اقدامات و دستاوردها، یک فرد را ضایع نمی‌کند بلکه فرهنگ و دستاوردهای یک ملت و شهر را ضایع می‌کند.

    وی با بیان اینکه در آینده مردم شهر تهران در خصوص اقدامات انجام شده در دوازده سال مدیریت، بنده را قضاوت خواهند کرد تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند که در حوزه حمل و نقل هیچ کاری انجام نشده در حالی که امروز اتوبوس‌های کولردار در خط بی‌آرتی، 230 کیلومتر مترو در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده است.

    شهردار تهران با تاکید بر اینکه بر اساس قانون دولت موظف است 82 و نیم درصد سهم خود را برای خرید اتوبوس به شهرداری تهران بپردازد گفت: از ده سال گذشته تا کنون حتی یک اتوبوس به شهرداری تهران داده نشده در حالی که حمل و نقل مهمترین اولویت شهرداری بود.

    قالیباف اضافه کرد: قبل از سال 84 حتی یک کیلومتر تونل ترافیکی در شهر تهران نداشتیم اما امروز بیش از 24 کیلومتر در شهر احداث شده و به مردم سرویس می‌دهد.

    وی به اظهارات مطرح شده در خصوص ایستگاه مترو بریانک اشاره کرد و گفت: یک نفر عکسی از کارگاه این ایستگاه که در بالای ایستگاه قرار دارد گرفته، تا به مردم نشان دهد ایستگاه افتتاح شده که از آن نام می‌برد یک کارگاه است، به آن‌ها می‌گویم که انصاف هم خوب است.

    شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه بریانک به صورت کامل افتتاح شده و مردم از آن استفاده می‌کنند به همین دلیل به کسانی که قصد ضایع کردن بنده را دارند می‌گویم که شما اقدامات یک مجموعه را ضایع می‌کنید.

    قالیباف با بیان اینکه معتقدم عده‌ای نمی‌توانند موفقیت یک مجموعه را ببینند تاکید کرد: عده‌ای معتقدند که شهرداری تهران ناکارآمد است اما بعد از گذشت چند ماه از دوره مدیریت شهری بعدی متوجه خواهیم شد که کارها چگونه پیش خواهد رفت.

    وی اضافه کرد: بدون تردید اگر شهرداری تهران خوب اداره شود افتخاری بزرگ برای ایران است و مردم در خصوص آن در آینده قضاوت خواهند کرد.

    شهردار تهران تصریح کرد: تا پروژه‌های نیمه تمام به اتمام نرسانیم پروژه جدیدی در شهر احداث نمی‌شود چرا که ما همه اقدامات خود را بر اساس یک برنامه‌ریزی از قبل تعریف شده انجام می‌دهیم.

    قالیباف ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های ما قبل از انتخابات تکمیل بود اما به دلیل اینکه اقدامات ما را سیاسی قلمداد نکنند آن‌ها را افتتاح رسمی نکردیم.

    وی با اشاره به جمع‌آوری پل گیشا و احداث تونل در این محله گفت: در حال حاضر خط هفت و شش مترو  از خیابان گیشا عبور می‌کند و همچنین تونل جلال آل احمد هم از این خیابان عبور خواهد کرد.

    شهردار تهران تاکید کرد: به شرطی اقدام به جمع‌آوری پل گیشا کردیم که تا قبل از شروع مدارس عملیات آن به اتمام برسد.

    وی با بیان اینکه منصفانه و با رویکرد خدمات‌رسانی به مردم برای پیشرفت شهر تلاش می‌کنیم گفت: دولت به ما قول داد که در خصوص خرید واگن به شهرداری تهران کمک کند اما تا کنون هیچ کمکی به مجموعه نکرده و همه زحمات را به دوش  شهرداری انداختند.

    قالیباف گفت:10 الی 13 میلیون مسافر با تکمیل خطوط مترو در شهر تهران بدون هیچ محدودیت ترافیکی جابجا خواهند شد.

    *هزینه 130 میلیاردی برای افتتاح ایستگاه شهید محلاتی/ دولت وظیفه دارد نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل کند

    به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی با بیان اینکه تنها یک ایستگاه از خط 3 متروی تهران برای بهره‌برداری باقیمانده است، اظهار داشت: این ایستگاه نیاز شهرک‌های اطراف را پاسخگو خواهد بود به همین دلیل برای بهره‌برداری آن 130 میلیارد تومان هزینه کردیم.

    وی با اشاره به افتتاح دوربرگردان‌های بزرگراه‌های ارتش، امام علی و صیاد شیرازی افزود: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها گاهی با مشکلاتی مانند معارضان ملکی و تاسیساتی مواجه می‌شویم.

    شهردار تهران ادامه داد: افتتاح این دوربرگردان‌ها ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را کاهش خواهد داد.

    قالیباف با بیان اینکه تا چهل روز آینده دوربرگردان جنوب به غرب و بالعکس افتتاح خواهد شد گفت: این دوربرگردان‌ها اتوبان شهید صیاد شیرازی را به اتوبان صدر وصل خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه در بعضی مواقع برای تملک یک ملک شخصی باید چند برابر یک پروژه 14 میلیاردی هزینه کنیم تصریح کرد:برای تکمیل پروژه‌ها باید تملک حقوقی انجام دهیم که این موضوع کار ما را تا چند ماه به تاخیر می‌اندازد.

    شهردار تهران با اشاره به تکمیل پروژه‌های تونل غزه، باغ کتاب، بزرگراه شهید حکیم افزود: همه این پروژه‌ها تا قبل از پایان این دوره مدیریت شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه در 12 سال گذشته 40 هزار هکتار کمربند سبز به بهره‌برداری رسیده است گفت: 10 هزار هکتار از کمربند فضای سبز تهران باقیمانده، که آن هم در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

    قالیباف با اشاره به اینکه رسیدگی به نمایشگاه سئول وظیفه دولت است، گفت: ما وظیفه داشتیم که نمایشگاه آفتاب را به بهره‌برداری برسانیم اما انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب وظیفه دولت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار