مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

مجلس برای اصلاح قانون مالیات بر ساخت و ساز ورود می‌کند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این کمیسیون نسبت به قانون مالیات بر ساخت و ساز موضع خواهد گرفت و برای اصلاح آن ورود خواهد کرد، گفت: این قانون قطعاً موجب کاهش انگیزه ساخت و ساز و به هم خوردن عرضه و تقاضا خواهد شد.

مجلس برای اصلاح قانون مالیات بر ساخت و ساز ورود می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سید احسن علوی در پاسخ به این سؤال که آیا کمیسیون عمران نسبت به قانون مالیات بر ساخت و ساز که مورد اعتراض کارشناسان و انبوه‌سازان است، موضع‌گیری کرده و برای اصلاح آن ورود خواهد کرد، گفت: قانون مالیات بر ساخت و ساز قطعاً موجب کاهش انگیزه برای ساخت و ساز از سوی انبوه‌سازان خواهد شد و همین موضوع موجب می‌شود تا عرضه و تقاضا بیش از پیش به شرایط نامطلوبی برسد.

    وی افزود: این قانون باعث خواهد شد سازندگان بزرگ و انبوه‌سازان سرمایه‌های خود را به جای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به سایر بخش‌ها منتقل کنند.

    علوی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران نباید سرمایه خود را مسکوت بگذارند و باید در بخش مسکن سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کنند، اظهار داشت: قطعاً کمیسیون عمران مجلس بررسی خود را در خصوص این قانون انجام و به این موضوع ورود خواهد کرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در این قانون اشخاص حقیقی و حقوقی از یکدیگر تفکیک داده شده‌اند که این نمی‌تواند به عرضه مسکن کمک کند.

    به گفته وی، وقتی یک سازنده حقیقی بداند که اگر تا سه سال واحد مسکونی ساخته شده را به بازار عرضه نکند، از مالیات معاف خواهد شد قطعاً از عرضه مسکن خودداری و همین موضوع به احتکار مسکن کمک خواهد کرد.

    علوی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه گفت: کمیسیون عمران بارها دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه را مطرح کرده است که متأسفانه به دلیل اینکه برخی از مسئولان چندین واحد مسکونی دارند، علاقه‌ای به مطرح شدن و تصویب این موضوع در مجلس ندارند.

    نماینده مردم سنندج ادامه داد: در بیشتر کشورهای پیشرفته هر فردی می‌تواند یک واحد مسکونی داشته باشد و برای بیشتر از یک واحد مسکونی باید 40 درصد مالیات بدهد، بنابراین امیدوار هستیم دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه بتواند بسیاری از واحدهای مسکونی که میلیاردها تومان سرمایه را در خود حبس کرده‌اند به بازار عرضه شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو