مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بهزیستی استان تهران تشریح کرد;

ارائه خدمات ویژه به معلولان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی

عصر ساختمان- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از ارائه خدمات ویژه به معلولان ساکن در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تهران در قالب طرح مراقبین خانگی خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

ارائه خدمات ویژه به معلولان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدرضا اسدی درباره طرح مراقبین خانگی و ارائه خدمات ویژه به معلولان در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی گفت: در حال حاضر 240 نفر از معلولان تهران در طرح مراقبین خانگی شرکت دارند.

    وی افزود: در طرح مراقبین خانگی، مددکاران با تیم‌های تخصصی توانبخشی، 3 روز در هفته با حضور در منازل معلولان خدمات موردنظر را به آنها ارائه می‌کنند.

    معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی، آموزشی، مددکاری همچنین بهداشتی بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح مراقبت خانگی از معلولان شدید است.

    اسدی با تاکید بر اجرای پایلوت طرح مراقبین خانگی خاطرنشان کرد: طرحی که در حال حاضر به صورت پایلوت در استان تهران و در شهرستان شهریار اجرا می‌شود، طرح مراقبین معلولان در مناطق محروم نام دارد.

    وی با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار و به  صورت پایلوت در شهریار در حال اجرا است، افزود: طرح اشاره شده در آذر ماه سال گذشته تدوین و به صورت مرحله‌ای اجرا شده و قرار است پس از بررسی نتایج پایلوت آن به صورت کشوری اجرا شود.

    معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران درباره طرح مراقبین معلولان در مناطق محروم تصریح کرد: 10 مراقب، آموزشهای لازم را فرا گرفته‌اند به طوری که برای هر نفر از مراقبین دو معلول جهت ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

    اسدی همچنین به پرداخت یارانه غیرمستقیم به معلولان در مناطق محروم و حاشیه‌ای اشاره کرد و اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی بخشی از خدمات در نظر گرفته شده محسوب می‌شود.

    وی درباره تعداد معلولان در مناطق محروم، حاشیه‌ای، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و روستاها گفت: در حال حاضر 30 هزار معلول در این مناطق ساکن هستند.

    معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از ارائه خدمات ویژه به معلولان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی خبرداد و متذکر شد: در استان تهران، در شهرستانهای بهارستان، رباط کریم، پیشوا، قرچک، اسلامشهر و پردیس سکونت‌گاه‌های غیررسمی وجود دارد که بهزیستی استان تهران برنامه‌ای را برای ارائه خدمات به معلولان این مناطق در نظر گرفته است.

    اسدی تصریح کرد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه «CBR» از جمله طرح‌هایی است که در مناطق محروم، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، روستاها و حاشیه شهرها در حال تدوین بوده و به زودی اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار