مدیران خودروعصر اعتبار

اما و اگرها درباره وجود محله چینی‌ها در ایران!

عصر ساختمان- معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، درباره هشدار آژانس‌ها و راهنمایان مرتبط با گردشگران چینی درباره‌ فعالیت اقامتگاه‌ و رستوران‌های فاقد مجوز چینی‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

اما و اگرها درباره وجود محله چینی‌ها در ایران!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مرتضی رحمانی‌موحد در مورد اتباع چینی در ایران که اقدام به پذیرش گردشگرانی از میان هم‌وطنانشان در اقامتگاه‌های غیرمجاز کرده‌اند، اظهار داشت: آنهایی که این کارها را انجام می‌دهند، اصلاً توریست نیستند و اصلاً چنین اقامتگاه‌هایی وجود ندارد که گردشگران چینی را پوشش دهند.

    رحمانی‌موحد این سخنانش را با استناد به بررسی‌هایی که انجام داده مطرح می‌کند و می‌گوید: چینی‌ها در حوزه گردشگری و تورهای رسمی، اقامتگاه خاصی ندارند، ما این را بررسی کرده‌ایم.

    وی درباره زمان این بررسی، با توجه به پیگیری‌های کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران در تهران برای سامان‌دهی اوضاع، اظهار داشت: «این بررسی‌ها در تورهای چینی که به ایران وارد می‌شوند انجام شده است. همه‌ آن‌ها به هتل می‌روند.

    رحمانی‌موحد عنوان کرد: اقامتگاه‌هایی که مطرح شده‌اند اصلاً کاربری گردشگری ندارند. آن‌ها یک سری ساختمان‌اند که اتباع چینی ساکن در ایران اجاره می‌کنند و هیئت‌های تجاری کشورشان را در آن اقامتگاه‌ها پذیرایی می‌کنند که اصلاً به‌معنای تور گردشگری نیست. این مطلب را به‌طور قطع اعلام می‌کنم، چون بررسی کرده‌ایم.

    وی درباره‌ متناقض بودن این اظهارات با هشدارهای آژانس‌ها و راهنماهای مرتبط با گردشگران چینی درباره‌ فعالیت اقامتگاه‌ و رستوران‌های فاقد مجوز که چینی‌ها اداره‌شان می‌کنند، اظهار داشت: اگر مصداقی آوردند که تور گردشگری با وجود دفاتر مجاز ایرانی، توریست چینی به کشور آورده و در اقامتگاه غیرقانونی اسکان داده است، حتماً هم با آن تور و هم با اقامتگاهش برخورد می‌کنیم.

    به گزارش chtn، رحمانی‌موحد، با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر فعالیت‌های غیرمجاز اتباع چینی در حوزه گردشگری ایران دریافت نکرده است، گفت: آن افراد که در ساختمان‌های اجاره‌شده توسط چینی‌ها اقامت می‌کنند گردشگر نیستند و جریان آن‌ها مثل اقامت سایر مسافران است و مثل این می‌ماند که یک نفر از شیراز به تهران آمده و در خانه‌ای اقامت کرده، این به ما چه ارتباطی دارد؟

    وی اضافه کرد: گردشگر زمانی به ما ارتباط می‌یابد که در قالب توری با هماهنگی آژانس‌ها و هتل‌ها سامان‌دهی شده باشد. حالا اگر خارج از این زنجیره، اقامتی صورت بگیرد دیگر در حیطه‌ وظایف ما نمی‌گنجد. نهایتاً موضوعشان مثل خانه‌های اجاره‌ای و سایت‌های غیررسمی است که مکان‌های اجاره‌ای را معرفی می‌کنند و ما ده‌ها بار تقاضا داده‌ایم که این سایت‌ها را از دسترس خارج کنند.

    رحمانی‌موحد خاطرنشان کرد: این افراد ویزای گردشگری دریافت نمی‌کنند بلکه با ”ویزای ورود“ به ایران می‌آیند، چون برای گرفتن ویزای توریستی حتماً باید میزبان و هتل داشته باشند و ویزای ورود ممکن است با دعوت فامیل یا شرکتی صادر شود که در این صورت پیگیری آن دیگر در اختیار سازمان ما نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو