مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب ۵ هزار واحد مسکونی در زلزله اخیر خراسان شمالی

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت:در زلزله اخیر خراسان شمالی پنج هزار واحد مسکونی دچار تخریب کامل شد.

تخریب ۵ هزار واحد مسکونی در زلزله اخیر خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عزیز الله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به زلزله اخیر خراسان شمالی گفت: در این زلزله پنج هزار واحد دچار تخریب کامل و 15 هزار واحد دچار خسارت های جزئی و کلی شد.

    وی افزود: برای هر واحد مسکونی شهری 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 5 درصد و 6 میلیون تومان بلاعوض و برای هر واحد مسکونی روستایی 20 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 5 درصد و 5 میلیون تومان بلاعوض اعطا خواهد شد.

    وی گفت: دولت در آواربرداری، نقشه کشی و نظارت بر ساخت و سازها به صورت رایگان مشارکت می کند.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه خوشبختانه در روستاها کار به خوبی آغاز شده است گفت: شهرها همچنان منتظر مصوبه دولت هستند و هنوز اقدامی نشده است اما کسانی که تمایل به ساخت دارند، می توانند با معرفی نامه بنیاد مسکن به شهرداری و دریافت پروانه ساخت، به صورت رایگان اقدام کنند و بعد از دریافت تسهیلات به دولت، این تسهیلات به شهری ها پرداخت خواهد شد.

    مهدیان گفت: از محل حساب 100 امام (ره) بخشی را به صورت بلاعوض به خانواده های نیازمند کمک خواهیم کرد.

    وی گفت: میانگین مقاوم سازی واحدها در کشور که از تسهیلات نوسازی استفاده کردند حدود 40 درصد است ولی در خراسان شمالی بیش از 50 درصد منازل مسکونی مقاوم سازی شد.

    مهدیان با بیان اینکه در کشور حدود پنج میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد گفت: از این تعداد، دو میلیون واحد در مدت 10 سال گذشته توسط سازمان بنیاد مسکن، نوسازی شده ولی بیش از سه میلیون و 400 هزار واحد آسیب پذیر در روستاها وجود دارد.

    وی افزود: برنامه ریزی شده با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان تا سال 1405 سالی 200 هزار واحد ساخته شود. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: از 103هزار واحد مسکن روستایی خراسان شمالی 53 هزار واحد نوساز شده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو