مدیران خودروعصر اعتبار

کشف ۳۴ شیء تاریخی از هزاره اول قبل از میلاد از یک بومی

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از کشف و ضبط تعدادی اشیاء تاریخی ارزشمند با قدمت مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اسلامی توسط نیروهای یگان حفاظت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کشف ۳۴ شیء تاریخی از هزاره اول قبل از میلاد از یک بومی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی سازمان میراث  فرهنگی و گردشگری، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌الهی توضیح داد: به دنبال اخبار و گزارش‌های به دست آمده از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر نگهداری و فراهم کردن مقدمات فروش مقادیری اشیاء تاریخی ارزشمند توسط فردی بومی، پس از اقدامات و بررسی‌های اولیه و به دست امدن صحت خبر، موضوع در دستور کار قرار گرفت و سرانجام با هماهنگی و گرفتن مجوزهای قضایی، با بازرسی خودرو متهم تعداد 34 قلم شی‌ء قدیمی کشف شد.

    او آثار به دست آمده را شامل دستبند طلا، خنجر، انگشتر، حلقه با روکش طلا، قاشق مفرغی، آویز گردن با روکش طلا، گوشواره از جنس طلا، مجسمه مفرغی و مهره دانست و افزود: با به دست آمدن این آثار، قاچاقچی اموال تاریخی دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شد.

    فرمانده یگان حفاظت بیان کرد: به دنبال کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان، اصالت تعدادی از اشیای کشف شده تایید و قدمت آنها هزاره اول قبل از میلاد و دوران اسلامی تخمین زده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی