مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون انبوه‌سازان:

نحوه دریافت مالیات از سازندگان موجب احتکار مسکن می‌شود

عصر ساختمان- دبیر کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه ابلاغ قانون دریافت مالیات مستقیم از سازندگان مسکن موجب احتکار و حتی افزایش قیمت مسکن در سال‌های آینده خواهد شد، گفت: در هیچ جای دنیا برای صنعتی که در رکود به سر می‌برد مالیات سنگین وضع نمی‌کنند.

نحوه دریافت مالیات از سازندگان موجب احتکار مسکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، فرشید پورحاجت  با تأکید بر اینکه مجلس باید بر ماده 77 و 64 قانون مالیات‌های مستقیم نظارت و آن را اصلاح و بازنگری کند، گفت: مجلس باید با نظارت بر اجرای قانون مالیات‌های مستقیم تبعات منفی آن را بررسی و و در جهت رفع اشکالات آن اقدام کند، چرا که ما معتقدیم اگر ماده 77 و 64 قانون مالیات‌های مستقیم بر سازندگان مسکن اجرا شود نه تنها موجب عمیق‌تر شدن رکود مسکن بلکه موجب احتکار مسکن از سوی سازندگان حقیقی می‌شود.

    پورحاجت ادامه داد: در ابلاغ دریافت مالیات از سازندگان مسکن به طور مشخص دریافت 25 درصد مالیات از سازندگان حقیقی و شخصی پیش‌بینی شده است، یعنی اگر تا 3 سال اول سازندگان حقیقی اقدام به ساخت و ساز کنند این مالیات قابل دریافت است، به عبارتی سازندگان شخصی برای عدم پرداخت این مالیات 3 سال از ارائه و فروش واحد مسکونی خود امتناع می‌کنند تا این 25 درصد شامل حال آنها نشود.

    وی تصریح کرد: در حالی که از چند سال گذشته شاهد رکود در بازار مسکن هستیم اخذ مالیات در این مقطع به نظر مناسب نیست و دولت باید با ارائه راهکارهای مناسب از جمله کاهش عوارض مختلف حوزه ساخت و ساز از این صنعت و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این عرصه حمایت کند.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن ادامه داد: حال در این ابلاغیه جدید اعلام شده است که اگر سازندگان حقوقی اقدام به ساخت مسکن کنند حتی اگر 10 سال دیگر هم واحدهای مسکونی خود را به فروش برسانند باید این 25 درصد مالیات را پرداخت کنند.

    وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا صنعتی که در رکود به سر می‌برد مالیات‌های این چنینی که رکود را عمیق‌تر خواهد کرد وضع نمی‌کند.

    پورحاجت ادامه داد: قطعاً در این قانون دغدغه‌های مردم و متقاضیان مسکن دیده نشده است و از سوی دیگر احتمال اینکه برخی قراردادها به سمت قراردادهای غیر رسمی برود افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو