مدیران خودروعصر اعتبار

ارائه گزارش وضعیت شهرداری و شورای شهر تهران تا ۱۴مرداد

عصر ساختمان- منتخب شورای شهر تهران تاکید کرد: وضعیت بسیار بدتر از آن است که فکر می‌کردیم. تخلفات بسیار گسترده است و بنا داریم تا ۱۴ مرداد گزارشی درباره وضعیت شهرداری و شورای شهر تهران ارائه دهیم.

ارائه گزارش وضعیت شهرداری و شورای شهر تهران تا ۱۴مرداد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مرتضی الویری در نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران با منتخب شورای شهر تهران عنوان کرد: اولین مساله مهم اتفاقی است که 12 سال است در تهران افتاده که مشابه دوره 8 ساله احمدی‌نژاد است. وضعیت بسیار بدتر از آن است که فکر می‌کردیم. تخلفات بسیار گسترده است و بنا داریم تا 14 مرداد گزارشی درباره وضعیت شهرداری و شورای شهر تهران ارائه دهیم.

     او همچنین خواستار پیگیری مجدد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد و گفت: ما کارهایی را در این راستا انجام می‌دهیم و لازم است در مجلس نیز این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

    الویری به بحث تامین درآمد برای شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بحث تجمیع عوارض یکی از مسائلی است که مجلس می‌تواند به ما کمک کند و بازنگری در این موضوع می‌تواند به فعالیت‌های شهرداری کمک کند و اگر بخواهیم شهرداری را به سمت درآمدهای پایدار ببریم بهترین راه همین بحث مالیات و عوارض است که نیازمند همکاری مجلس است.

    او همچنین با اشاره به مشکل راهنمایی و رانندگی تهران خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بخش عمده مشکلات حمل و نقل شهری می‌تواند توسط راهنمایی و رانندگی مرتفع شود، لازم است زیرنظر شهرداری باشد و این درحالی است که تا سال 68 نیز اینچنین بود و راهنمایی و رانندگی زیرنظر شهرداری تهران بود اما پس از تشکیل کمیته‌ها و نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی در این نهاد ادغام شد.

    الویری ادامه داد: با این حال در سال اخر مجلس پنجم که شهردار تهران بودم، برای اینکه راهنمایی و رانندگی را زیرنظر شهرداری قرار دهیم با آقای باهنر و دیگر دوستان در مجلس صحبت کردم و علی رغم اینکه در ابتدا چراغ سبز نشان دادند در ادامه از آنجا که یک اصلاح‌طلب شهردار تهران بود مخالفت کردند و این مساله باوجود اینکه با قانون اساسی نیز مغایرت نداشت، میسر نشد.

    رییس سنی شورای شهر تهران با انتقاد از تعداد اندک شورای کلانشهر تهران به مشکلات فراوان پیش روی این شورا برای تشکیل کمیسیون‌ها و انجام امور اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقتی برای تشکیل کمیسیون‌ها صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مثلا با دو یا سه نفر بی‌فایده خواهد بود و چنین وضعیتی برای تعداد اعضای شورای شهر در هیچ کجای دنیا نمونه مشابه ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار