مدیران خودروعصر اعتبار

قلعه فلک‎الافلاک آزادسازی می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از آزادسازی قلعه فلک‎الافلاک خبر داد.

قلعه فلک‎الافلاک آزادسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  غلامرضا سلیمانی اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته با نمایندگان نزاجا و قرارداد منعقد شده میان طرفین، جلسه آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک با حضور نمایندگان نیروی زمینی ارتش استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

    وی اضافه کرد: در رابطه با تخلیه کامل حریم قلعه فلک الافلاک توسط ارتش و با توجه به اینکه یگان قرارگاه تاکتیکی خرم‎آباد به منظور تخلیه با مشکل مواجه است، تعاملاتی صورت گرفت.

    سلیمانی ادامه داد:طبق توافقات به عمل آمده، به منظور جمع‎آوری وسایل و تأسیسات متعلق به ارتش تا یکم تیر سال جاری به آنها مهلت داده شد و بعد از آن ساختمان مهمانسرا تحویل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‎شود. همچنین 9 واحد سوئیت و رستوران برای مدت سه ماه در اختیار ارتش کماکان باقی می‎ماند تا پس از تکمیل مهمانسرای جدید، قرارگاه لشکر84 خرم‎آباد اقدام به تخلیه کند.

    وی با بیان اینکه بانک حکمت ایرانیان سه ماه مهلت دارد تا پس از احداث سایت جدید نسبت به تخلیه و جابجایی اقدام کند، گفت: همچنین دژبان ارتش در کنار واحد یگان حفاظت میراث فرهنگی( ناجا) کماکان تا تخلیه کامل حضور دارد. در صورتی‎که استمهال داده شده کفایت نکرد با توافق طرفین مدت زمان تعیین شده تمدید می‎شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه پیمانکار با هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی می‎تواند در اراضی مذکور عملیات مرمت را انجام دهد، اظهار کرد: تخلیه کامل مهمانسرای لشکر 84 خرم‎آباد گام مهمی در آزاد سازی قلعه فلک الافلاکو در ادامه ثبت جهانی این اثر ارزشمند به شمار می‎رود.
    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی