مدیران خودروعصر اعتبار

منطقه۲۱ در تهران کمترین فرسودگی در بافت های مسکونی را دارد

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۲۱ گفت: منطقه ۲۱ نسبت به سایر مناطق کلانشهر تهران، از حداقل معضل فرسودگی در بافت های مسکونی اش است.

منطقه۲۱ در تهران کمترین فرسودگی در بافت های مسکونی را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، جمال بافرانی شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: بافت منطقه 21 عمدتاً صنعتی و کارگاهی است و بسیاری از کارخانه ها و مراکز تولیدی این منطقه که بخشی از بزرگترین تولیدی های کشور محسوب می شوند از یک فرسودگی کالبدی و عملکردی رنج می برند، در همین راستا نیز معاونت شهرسازی و معماری این منطقه به صورت جدی برای ارتقاء و تأمین زیرساخت ها و نوسازی بافت های صنعتی و کارگاهی تلاش می کند.

    وی در ادامه تأکید کرد : منطقه 21 به عنوان قطب مهم صنعتی، تولیدی و نمایشگاهی کشور محسوب می شود و به واسطه ی اراضی بایری که در منطقه وجود دارد، باید شرایطی را مهیا نمود تا برای انبوه سازان، سازندگان و تعاونی های مسکن، میل و انگیزه ایجاد شود که برای فعالیت به این منطقه گرایش پیدا کنند.

    بافرانی در مورد مساحت بافت فرسوده منطقه 21 که عمدتاً صنعتی و کارگاهی است، افزود: این بافت، نسبت به کل منطقه بسیار جزئی است و مناطق مسکونی، فضای کمتری را دربرگرفته است، منطقه 21 در مقایسه با سایر مناطق، یک هزارم درصد (5152 هکتار) از بافت فرسوده کلانشهر تهران را به خود اختصاص داده است و شهرداری این منطقه نیز در راستای اطلاع رسانی و نوسازی بافت های فرسوده تا کنون فعالیت های ارزنده و شایسته ای را انجام داده است.

    شهردار منطقه 21، با اشاره به تعریف بافت های مسکونی و فرسوده ای که مورد تأیید شورای عالی شهرسازی می باشد، گفت: برابر تعریف این شورا، سه شاخصه را برای بافت های فرسوده مطرح کرده است که شامل ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری است که هر بافت و بلوک شهری ای که  هر سه مشخصه را داشته باشد جزو بافت فرسوده تلقی می شوند.

    بافرانی در خاتمه خاطر نشان کرد: با رعایت ضوابط و محور قرار دادن طرح جامع و تفصیلی کلانشهر تهران به طور عام و طرح تفصیلی شهرداری منطقه 21 به طور خاص، شهروندان می توانند ساده تر به حقوق حقه ی خویش رسیده و سرانه های مدنظرشان تامین شود و اگر حول طرح تفصیلی به یک میثاق کلی و محور فعالیت نگاه کنیم می توانیم امیدوار باشیم که تخلفات را به حداقل رسانده و در نهایت با همکاری همدیگر، شهری سبز و مقاوم را رقم بزنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی