مدیران خودروعصر اعتبار

تشریفات قانونی واسپاری مسکن

آخرین وضعیت راه‌اندازی لیزینگ مسکن

عصر ساختمان- یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: مقررات و دستورالعمل فعالیت لیزینگ مسکن در بانک مرکزی در حال بازنگری است ولی هنوز نهایی نشده است.

آخرین وضعیت راه‌اندازی لیزینگ مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از عصر اعتبار، حمیدرضا غنی آبادی درباره آخرین وضعیت مجوز لیزینگ مسکن گفت: هم اکنون مقررات و دستورالعمل نحوه فعالیت لیزینگ مسکن در کشور در حال بازنگری است تا با نهایی شدن آن، امکان فعالیت لیزینگ مسکن در کشور فراهم شود.

    مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی افزود: اما هنوز این مقررات و دستورالعمل‌ها نهایی نشده است و در صورت تصویب و طی تشریفات قانونی، دستورالعمل ابلاغ و لازم الاجرا می شود.

    طرح دولت برای سرعت بخشیدن به رونق اقصادی در حالی اجرایی شده که چندان توجه جدی به بخش مسکن در آن نشده است، در حالی که بسیاری بر این اعتقاد بودند که با تحرک بخشی به بخش مسکن کشور و وابستگی بخش عظیمی از تولیدات به آن می تواند به رونق بخش تولید و اقتصاد کشور کمک کرد.

    برهمین اساس، دولت برنامه مشخص و مدونی برای رونق بخش مسکن در بسته دوم اقتصادی خود در نظر نگرفته است. پیش از این دولت برای رونق بخش مسکن، طرح‌های دیگری را در دستور کار داشت و از جمله آنها افزایش وام مسکن بود. طرح دیگر راه اندازی لیزینگ مسکن بود که از طریق آن تا 80 درصد قیمت مسکن می‌توانست از طریق شرکت‌های فعال در این بخش به صورت وام ارائه شود.

    راه‌اندازی لیزینگ مسکن از چند ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته اما هنوز این برنامه با موافقت نهایی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مواجه نشده است.

    در عین حال، جلسات سه جانبه ای برای راه اندازی لیزینگ مسکن پیش از این میان کانون شرکت‌های لیزینگ، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برگزار شده است.

    البته ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در خصوص لیزینگ مسکن گفته است: تمامی ایده‌ها بر روی میز است و به تدریج اجرایی می‌شود، لیزینگ مسکن نیاز جامعه هدف خاصی را تامین می کند و ما به تدریج این طرح را به نظام بانکی معرفی می‌کنیم تا تحرک لازم در بخش مسکن ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار