مدیران خودروعصر اعتبار

مالکان از بسته های تشویقی با معافیت عوارض برای نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۱ با تأکید بر این که ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهر تهران در بخش مرکزی پایتخت قرار دارد؛ از مالکان املاک واقع در بافت فرسوده خواست تا با استفاده از بسته های تشویقی شهرداری تهران؛ ملک خود را نو سازی کنند.

مالکان از بسته های تشویقی با معافیت عوارض برای نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان با بیان این که بافت فرسوده این منطقه 340هکتار است؛ بسته های تشویقی را فرصت مناسبی برای نوسازی املاک و ارتقای ایمنی محله های مرکزی شهر تهران دانست.
    شهردار منطقه 11 در تشریح مراحل نوسازی خانه‌های واقع در بافت فرسوده گفت: شهروندان در مرحله نخست باید تأیید فرسودگی ملک را از طریق سامانه تشخیص بافت فرسوده با مراجعه به سایت http://umic.ir دریافت کنند و پس از اطمینان از قرار گرفتن ملک در بلوک بافت فرسوده وارد مراحل بعدی شوند.

    آبادیان افزود: تشکیل پرونده با در دست داشتن اصل و کپی سند ملک، کارت شناسایی مالک، برگه تسویه حساب عوارض شهرداری و قبوض آب، برق، گازو تلفن با مراجعه به دفاتر نوسازی انجام خواهد شد و پس از آن بازدید کارشناس و بررسی ابعاد ملک، عرض گذر و بنای ساختمان برای تعیین تعداد طبقات جواز ساخت، بررسی عقب نشینی، دریافت ابعاد جدید ملک ملک، نقشه کشی با همکاری دفاتر نوسازی، دریافت تأیید نقشه، صدورمجوز نوسازی، تعهد به رعایت استانداردهای بهینه‌سازی مصرف انرژی و رعایت اصول اسکلت‌بندی ساختمان؛ دیگر مراحل نوسازی ملک هستند.

    به گفته شهردار منطقه 11 مالکان پس از طی این مراحل می توانند ساخت و ساز ملک را آغاز کنند. همچنین با توجه به این که املاک واقع در بافت فرسوده هستند می توانند با استفاده از بسته های تشویقی بدون پرداخت عوارض؛ مجوز نوسازی ملک را با 2 سال فرصت برای انجام ساخت و ساز دریافت کنند.

    شهردار منطقه 11 خاطر نشان کرد : برای کمک به روند نوسازی بافت فرسوده؛ 3 دفتر نوسازی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران در منطقه 11 راه اندازی شده است که خدمات این دفاتر نیز کاملا رایگان است.

    وی ادامه داد: مالکان املاک بافت فرسوده محله های فروزش ، قلمستان ، امیریه و منیریه می توانند به میدان منیریه ، خیابان معیری ، پلاک 72 ، طبقه دوم ، شماره تماس 55488263 مراجعه کنند و شهروندان محله های راه آهن ،آگاهی ، انبار نفت ، عباسی ،هلال احمر ، کارگر جنوبی بین میدان رازی و راه آهن؛ به خیابان زربافیان ، نبش کوچه وزیری ، پلاک 70 شماره تماس 55648723 مراجعه کنند.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، همچنین شهروندان محله های مخصوص، سلامت، اسکندری، جمهوری، انقلاب، فلسطین، آذربایجان، شیخ هادی، جمالزاده و حر به نشانی خیابان قزوین، بعد از شهرداری منطقه 11، خیابان مخصوص، نبش خیابان یونان، پلاک 131، طبقه دوم، واحد 8 و شماره تماس55421008 تماس حاصل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی