مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت خانه های خالی مسکن مهر چقدر است؟

عصر ساختمان- در حالی که بسیاری از واحدهای مسکن مهر خالی از سکنه هستند دلالان از این فرصت استفاده کرده و این واحد‌ها را که برخی از آن‌ها نیز هنوز تکمیل نشده به قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسانند.

قیمت خانه های خالی مسکن مهر چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جوان مسکن مهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور به شمار می‌رود.

    این پروژه طی 10 سال گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده به طوریکه طی این سال‌ها بسیاری از افراد به امید خانه دار شدن تمامی سرمایه‌های زندگی خود را در آنجا سرمایه گذاری کرده اند. 

    مقرر شده بود که این پروژه در همان 4 سال اول دولت نهم به اتمام برسد، اما هنوز بعد از گذشت 12 سال هیچ خبری از تکمیل یا تحویل واحدها نیست.

    بر این اساس تعدادی از متقاضیان نیز وقتی دیدند که امیدی به تحویل واحد‌ها نیست، سعی به فروش واحدهای خود کردند به همین منظور با افزایش یافتن متقاضیان فروش واحدهای مسکن مهر دولت نیز خرید و فروش آن را بعد از گذشت مدت زمان طولانی آزاد کرد.

    درهمین راستا بعد از اعلام آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر بسیاری از مشاوران املاک از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید و فروش مسکن مهر در شهرهای جدید مهم کلان شهر تهران از جمله پرند و پردیس کردند.

    شروع قیمت مسکن مهر از 40 میلیون تومان است

    یکی از مشاوران املاک واقع در شهر پردیس  با اشاره به اینکه قیمت واحدهای مسکن مهر در پردیس از 45 میلیون تومان شروع و تا 120  میلیون تومان نیز ادامه دارد، گفت:  قیمت فاز 8 که معروف به دره بهشت است از 50 میلیون تومان شروع می‌شود و در فازهای 11 این واحد‌ها بین 80 تا 90  میلیون تومان معامله می‌شود.
     
    وی در ادامه افزود: فاز 5 که یکی از بهترین فازها در پردیس به شمار می‌رود به دلیل نزدیک بودن به امکانات شهری بین 50تا 80میلیون تومان به فروش می‌رسد و متراژهای 87 متری تا 92 متری دارد.

    این مشاور املاک تصریح کرد: برخی از واحدهای نیمه کاره نیز که تحویل آنها به گفته مسئولان سه ماه دیگر و متراژهای بالاتری دارد بین 50تا 120 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    براساس این گزارش وضعیت خرید و فروش مسکن در شهر جدید پرند که یکی دیگر از شهرهای جدید در تهران به شمار می‌رود، همانند پردیس با قیمت‌های مناسب تری صورت می‌گیرد.

    یکی از مشاوران املاک در پرند با اشاره به اینکه واحدهای یک خوابه آماده تحویلی در پرند بین 30تا 40میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است، گفت: واحدهای دوخوابه در این شهر بین 40تا 50میلیون تومان همراه با تسهیلات به متقاضیان فروخته می‌شود.

    وی در ادامه افزود: واحدهای نیمه کاره که موعد تحویل آنها یک سال دیگر است بین 17 تا 18 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

    معالات ثانویه جایگزین مناسبی برای فروش اقساطی

    همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در پرند درگفتگو با خبرنگار مسکن، با اشاره به اینکه فاز 4 و 5 بهترین فازهای مسکن مهر در پرند هستند، گفت: قیمت این واحد‌ها بین 40تا 50میلیون برای متقاضیان گذاشته شده است.

    وی در ادامه افزود: واحدهای مسکن مهر در فاز 4 که نیمه کاره هستند از 20میلیون تومان به بالا است و این فاز به دلیل موقعیت عالی خود نسبت به سایر فاز‌ها گران‌تر است.

    براساس  این گزارش میریان مدیر عامل هشتگرد  با اشاره به اینکه معاملات ثانویه در شهر جدید هشتگرد رونق دارد، گفت: از سال 94 که طبق قانون خرید و فروش مسکن مهر آزاد شد و به نام معاملات ثانویه قرار گرفت، بسیاری از متقاضیان و یا خریداران توانستند، واحدهای مسکن مهر خود را معامله کنند. لازم به ذکر است که معالات ثانویه توانست جایگزین مناسبی برای فروش اقساطی شود.

    براساس این گزارش در پشت پرده خرید و فروش مسکن مهر در شهرهای جدید به ویژه در تهران خبرهای مهمی وجود دارد. بسیاری از مشاوران املاک بدون نظارت هیچ ارگانی، به راحتی اقدام به خرید و فروش مسکن مهر با هر نرخی که می‌کنند. 

    بهتر است مسئولان وزارت راه وشهرسازی هرچه سریعتر برای پشت پرده این خرید و فروش اقدامات لازم را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی