مدیران خودروعصر اعتبار

احداث ۱۲ پاتوق محله جدید در منطقه ۷

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۷ از احداث ۱۲ پاتوق محله جدید در سطح این منطقه تا پایان سال جاری به منظور بالا بردن سطح سلامتی جسمی و روحی شهروندان خبر داد.

احداث ۱۲ پاتوق محله جدید در منطقه ۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سعید طلوعی گفت: احداث پاتوق ‌های محله یکی از گام ‌های مدیریت شهری در تحقق محله ‌گرایی است.

    وی با اشاره به احداث پاتوق محله در خیابان نامجو مقابل میدان میوه و تره بار به متراژ یکهزار مترمربع، تصریح کرد: 8 نقطه در حاشیه بزرگراه شهید صیاد شیرازی، سه نقطه در حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، یک نقطه در تقاطع خیابان شهید مطهری و شهید مفتح شناسایی شده که پاتوق های محله در این نقاط احداث خواهد شد.

    وی با اشاره به احداث پاتوق محله به متراژ 7 هزار و 700 مترمربع، خاطرنشان کرد: فضای سبز و بوستانهای کوچک محلی به گونه ای تجهیز و ساماندهی می شوند که فضای مطلوبی را برای گردهمایی غیررسمی اهالی و مشورت پیرامون مشکلات محله فراهم می کند و حتی باعث گفتگو و دید و بازدید بیشتر اهالی و تعامل آنان با یکدیگر نیز می شود.

    شهردار منطقه 7 یادآور شد: پاتوق های محلی نقاطی هستند که در آنها ساماندهی عناصر محیطی و بهداشتی، محوطه سازی و بهسازی مسیر تردد شهروندان، عناصر اطلاع رسانی (تابلوهای فرهنگی و آموزشی)، عناصر ترافیکی، تاسیسات و تجهیزات شهری، ایجاد و اصلاح فضاسازی محیطی، ایجاد امنیت محیطی، ایجاد غرفه های محلی، عرضه فعالیتهای هنری خاص توسط خود اهالی محل، انجام فعالیت های هنری و گرافیکی و ایجاد و توسعه یا ساماندهی تعاملات اجتماعی لحاظ می‌شود.

    وی با بیان این که پاتوق های محلی سه مشخصه آرامش، خودمانی بودن و دنج بودن را با خود دارند و اصولا کانونهای اجتماعی هستند، عنوان کرد: هدف از ساماندهی پاتوق های محله، تلاش برای قوی شدن تعاملات اجتماعی و ارتقاء کیفیت محیط شهری است تا سرزندگی و حس تعلق به محله وامنیت اجتماعی محلات شهرمان تقویت شود.

     

    همزمان با ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع)،‌ مسجد امیرالمومنین(ع) با حضور آیت‌الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در شرق تهران،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین صادق زاده مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران،‌ حجت الاسلام و المسلمین کرمانی رئیس امور مساجد ناحیه شهید بهشتی، حجت الاسلام و المسلمین طاهری فرمانده بسیج حوزه 185 شهید کاوه، محمدرضا غلامی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 7 و جمعی از مدیران ارشد شهرداری این منطقه در میدان شهید نامجو افتتاح شد.

    در ابتدای این مراسم معنوی،‌ آیت‌الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در شرق تهران با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام و جامعه،‌ افزود: مسجد یکی از پایگاه‌های مهم اجتماعی است که‌ نقش مهمی در حیات دینی و حتی در شئون اجتماعی‌،اقتصادی،‌سیاسی و علمی مسلمانان دارد.


    وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و به عنوان پایگاه ارتباطی مردم در شرایط حساس نهضت اسلامی،‌ ضمن انسجام نیروهای مردمی، موجب برقراری حکومت اسلامی بر محور سفارشات و رهنمودهای آن پیر فرزانه شد.


    نماینده ولی فقیه در شرق تهران تأکید کرد: مساجد به عنوان خانه خدا متعلق به همه مردم بوده و جای خوشحالی است که در جوامع امروزی با وجود جنگ نرم به وسیله رسانه،‌ ماهواره و فناوری های ارتباطی،‌ شاهد حضور باشکوه مردم به ویژه جوانان در این مکان مقدس و تلاش آنها برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب هستیم.


    آیت‌الله جلالی خمینی ساخت مسجد را از کارهای خیر، حسنه و ماندگار دانست و اظهار داشت: مسجد سازی در دین اسلام از جایگاه وی‍ژه‌ای برخوردار بوده که در قرآن کریم نیز درباره کسانی که به آبادی مسجد ها می پردازند،‌ چنین می‌ فرماید: "جز این نیست که مساجد خدا را آن کس آباد می‏کند که به خدا و روز واپسین ایمان داشته باشد و نماز بگزارد و زکات بپردازد و جز از خدا نترسد. امید است که اینان از رهیافتگان باشند". بنابراین ساخت مسجد توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.


    بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه7، به گفته‌ی وی مسجد و امام جماعت آن می‌بایست به مشکلات مردم واقف بوده و با اجرای برنامه‌های وی‍ژه از جمله راه اندازی تشکیلات قرض الحسنه در مسیر حل گرفتاری شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارد. امید است با تلاش مسئولین و امامان جماعت و همچنین خیرین بتوانیم در ساخت و تفهیم نقش و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی کوشا باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار