مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر در هر نقطه‌ای از مسکن مهر پردیس تقاضای آب وجود داشته باشد، ظرف ۴۸ ساعت فراهم می‌شود که این مسئله یعنی زیرساخت‌ها در این منطقه آماده شده است.

تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد پرورش امروز در آیین افتتاح تصفیه‌خانه پردیس با بیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس در دو مدول با هدف تصفیه روزانه 48000مترمکعب در شبانه‌روز و پساب تولیدی با کیفیت مناسب و ملاحظات زیست‌محیطی برای کشاورزی، صنعت، تغذیه آبخوان‌ها پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه علاوه بر حذف آلاینده‌های عالی توانایی حذف بیولوژیک ازت و فسر را به عنوان مهم‌ترین عوامل آلاینده زیست‌محیطی دارد.

    به گفته وی در حال حاضر شهر پردیس دارای 10 هزار فقره اشتراک فعال است و در صورت احداث مدول دوم و تصفیه‌خانه فاضلاب قابلیت پذیرش انشعاب تا 28 هزار و 750 فقره را دارد. همچنین باید گفت که فاضلاب این شهر توسط شبکه جمع‌آوری به طول 261.5 کیلومتر خط انتقال به طول 18.5 کیلومتر و با خط انتقال اصلی به قطر 1200 میلی‌متر برای جمعیتی به میزان 125 هزار نفر با دبی ورودی 24000 مترمکعب در شبانه‌روز به صورت ثقلی به تصفیه‌خانه (مدول اول) منتقل می‌شود. اعتبار کل هزیه شده طرح بالغ بر 2200 میلیارد ریال است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: در سال 1395، 1500 میلیارد تومان برای ایجاد تصفیه‌خانه در نظر گرفته شد و با توجه به اینکه تاسیس تصفیه‌خانه جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود، گام‌های خوبی در این راستا برداشته شد. به طوری که در حال حاضر تصفیه‌خانه پیشوا نیز آماده بهره‌ برداری است.

    به گفته پرورش در دولت یازدهم فاضلاب شهر قدس جنوب تهران نیز اجرایی شد که این مسئله نیز در نوع خود بسیار قابل توجه بود. علاوه بر این تصفیه‌خانه اسلامشهر نیز آماده بهره‌برداری است. همچنین در طرح سلامت مسئله کیفیت آب مدنظر قرار گرفته شد که نهایتا تا یک ماه دیگر این طرح نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

    وی با بیان اینکه 675 کیلومتر از شبکه تهران امروز به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: 6.600 کیلومتر از 9000 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده که این مسئله یعنی 74 درصد از شبکه‌های تهران انجام شده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به شرایط تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دولت یازدهم و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دولت دوازدهم گفت: در ابتدای دولت یازدهم 500 هزار مترمکعب در شبانه‌روز 5.8 مترمکعب در ثانیه و 182 میلیون مترمکعب در سال تصفیه فاضلاب صورت می‌گرفت و این در حالی بود که در پایان دولت 900 هزار مترمکعب در شبانه‌روز 10.4 مترمکعب در ثانیه و 328 میلی متر مکعب در سال تصفیه در حال انجام است.

    پرورش ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای دولت دوازدهم قرار است که 2 میلیون و 400 هزار مترمکعب در شبانه‌روز 27.7 مترمکعب در ثانیه و 867 میلیون مترمکعب در سال تصفیه فاضلاب انجام شود.

    وی در خصوص برنامه‌های دیگر در حوزه فاضلاب عنوان کرد:قرار است  16 مدول در 11 شهر کار انجام شود که برای این مسئله به دنبال 600 میلیون یورو وام از بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیایی هستیم که طبق برآوردهای در نظر گرفته شده این 16 مدول 700 هزار مترمکعب در روز تصفیه فاضلاب انجام که سه میلیون و 700 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار