مدیران خودروعصر اعتبار

درویش در مراسم افتتاح خط ۷ متروی تهران؛

هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی برای افتتاح خط ۷ متروی تهران

عصر ساختمان- مدیر عامل شرکت مترو راه آهن تهران و حومه گفت: خط ۷ متروی تهران ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دربرداشته است، به همین دلیل از دولت درخواست داریم سهم ۵۰ درصدی خود را به مدیریت شهری پرداخت کند.

هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی برای افتتاح خط ۷ متروی تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در مراسم افتتاح خط 7 متروی تهران که امروز(شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در سال 90 شعار شهردار تهران کاهش فاصله شمال و جنوب شهر بود، اظهار داشت: تحقق این موضوع آن زمان باورنکردنی بود اما امروز که به حقیقت پیوسته همه می‌توانند آن را مشاهده کنند.

    وی با بیان اینکه با استفاده از فاینانس داخلی توانستیم اقدامات بزرگی در شهر تهران انجام دهیم، افزود: تامین 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهر کار بسیار دشواری است.

    مدیر عامل شرکت مترو راه آهن تهران و حومه با بیان اینکه خط 7 با 19 ایستگاه و 12 هزار مترمربع مساحت جنوب شرق را به شمال غربی متصل می‌کند، تصریح کرد: این خط از اصیل‌ترین نقاط شهر تهران عبور داده شده است.

    درویش ادامه داد: امروز 19 پست فشار قوی در صنعت ریلی وجود دارد که می‌تواند در راستای تغذیه برق به صنعت ریلی کمک کند.

    وی با بیان اینکه 40 میلیون متر مکعب خاک برابر با 400 هزار سرویس از این خط خاک‌برداری انجام شده است، تاکید کرد: این امر برگرفته از فرهنگ جهادی است.

    مدیر عامل شرکت مترو راه آهن تهران و حومه ادامه داد: 8 هزار نفر زیر خیابان‌های شهر تهران برای افتتاح این خط زحمت کشیده‌اند.

    درویش گفت: عده‌ای به گونه‌ای ما را قضاوت می‌کنند که گویی ما هیچ پروژه‌ای اجرا نکردیم، به همین دلیل درخواست دارم تا آنها بیایند و پروژه‌هایی که ما به بهره‌برداری می‌رسانیم را ببینند و بعد در خصوص اقدامات ما اظهارنظر کنند.

    وی تاکید کرد: قرار نیست ما از شهرداری تهران جایی برویم، ما هستیم، چرا که قرار است به مردم خدمات‌رسانی کنیم.

    مدیر عامل شرکت مترو راه آهن تهران و حومه با تاکید بر اینکه افتتاح خط 7 متروی تهران 3 هزار میلیارد تومان هزینه دربرداشته است، گفت: بر اساس قانون نصفی از این هزینه‌ها را باید دولت پرداخت کند اما تاکنون دولت حتی یک ریال هم به شهرداری تهران پول پرداخت نکرده است.

    درویش اضافه کرد: برای خط 6 متروی تهران 3 هزار میلیارد تومان و برای خط 8 نیز 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است، به همین دلیل از دستگاه‌‌های نظارتی که هر روز به ما مراجعه می‌کنند درخواست داریم که دولت را موظف کنند تا سهم خود را به مدیریت شهری پرداخت کند.

    وی افزود: در حال حاضر صنعت متروی تهران به صورت 100 درصد بومی شده، به همین دلیل اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم که این صنعت را به تمام نقاط کشور صادر کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار