مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان:

واحدهای اقامتی استان یزد استانداردسازی می‌شوند

عصر ساختمان- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از انجام اولین مرحله استانداردسازی واحدهای گردشگری این استان خبر داد.

واحدهای اقامتی استان یزد استانداردسازی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «محمدرضا نصیری» در این باره گفت: همانطور که می‌دانیم جهانگردی گسترده‌ترین صنعت خدماتی است و به طور مسلم در آینده با سرعتی بیش از گذشته و امروز گسترش خواهد یافت.

    وی ادامه داد: تردیدی نیست که همه کشورهای جهان در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره‌گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، به ویژه دریافت بیشترین سهم از درآمد و بالابردن سطح اشتغال ناشی از بهینه‌سازی این صنعت خدماتی در کشورهای متبوع خود هستند.

    نصیری اظهار کرد: البته ااین باور نیز وجود دارد که موفقیت‌های جهانگردی را نمی‌توان تنها به اتکای اعداد و ارقام سنجید بلکه باید آن را با توجه به بهبود کیفیت زندگی و حفظ فیزیکی محیط ارزیابی کرد .

    وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید مسایل مربوط به کیفیت که آینده جهانگردی در گروی آن است، در کانون و قلب پایداری قرار دارد.

    به گفته نصیری، بهبود کیفیت می‌بایست در همه عرصه‌ها و ارکان و اجزای تشکیل دهنده جهانگردی ایجاد شود بنابراین ابتدا باید شرایط و وضعیت موجود بررسی شود تا معیارهای لازم، جهت تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌ها فراهم شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تبصره یک ماده 11 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب 04/06/1394 هیئت محترم وزیران، استانداردسازی 10 مهمان‌پذیر در شهر یزد از سوی موسسه خدمات آموزش جهانگردی هفت اقلیم انجام شد.

    وی افزود: ارزیابی این واحدهای گردشگری توسط ارزیاب‌های ساختمان و تاسیسات، ایمنی و بهداشت و خدمات و نیروی انسانی صورت گرفت .

    نصیری  در پایان نیز متذکر شد: ارزیابی سایر واحدهای گردشگری از جمله هتل ها و مجتمع های بین راهی نیز متعاقباً صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار