مدیران خودروعصر اعتبار

یک اقتصاددان:

رشد اقتصادی کشور موتور محرکه مسکن خواهد شد

عصر ساختمان- یک کارشناس اقتصادی گفت: رشد اقتصادی شکل گرفته در کشور به مرور بخش مسکن را از رکود خارج خواهد کرد.

رشد اقتصادی کشور موتور محرکه مسکن خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، مهدی تقویر در خصوص واقعی بودن رکود در کشور گفت: اقتصاد ایران با توجه به نرخ رشد اقتصادی مثبت و کنترل تورم در رکود قرار ندارد و تنها بخش هایی مانند مسکن و بازار کار در شرایط رکودی به سر می برند.

    وی افزود: هر چند بخشی از سهم رشد اقتصادی کشور مربوط به درآمد نفتی است، اما نباید فراموش کرد افزایش تولید نفت در شاخص GDP  محاسبه می شود و بر سایر بخش های اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود، پس در واقع رشد اقتصادی کشور با همه عواملی که آن را ساخته است شکل می گیرد.

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ایران کشوری با منابع انرژی و نیروی کار ارزان است، این دو فاکتور موجب می شود سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در کشور اشتیاق نشان دهند. به همین دلیل پیش بینی می کنم به زودی موجی از حضور سرمایه گذاران خارجی کشور را فراگیرد.

    تقوی با اشاره به اینکه رکود در بخش مسکن تحت تاثیر پیش بینی اشتباه سازندگان بود، اظهار داشت: در چند سال گذشته بخش مسکن برای افراد زیادی جذابیت داشت و باعث شد تعداد زیادی به طمع کسب درآمد و سود وارد بخش مسکن شوند، که امروز این وضعیت سبب شده عرضه بخش مسکن از تقاضا پیشی بگیرد و رشد منفی در بخش مسکن ایجاد شود.

    وی ادامه داد: به منظور ایجاد رونق در بخش مسکن می بایست صبر کرد تا درآمدهای مردم افزایش پیدا کند تا به کمک آن متقاضیان در این بخش توان خرید یک واحد مسکونی را به دست آورند. این وضعیت هم با روند رو به رشد اقتصاد کشور مهیا خواهد شد. چرا که اگر اقتصاد ایران در همین مسیر حرکت کند درآمدهای مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی