مدیران خودروعصر اعتبار

مهار حریق گسترده نمایشگاه مبلمان در قزوین

عصر ساختمان- افسر کشیک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در پی وقوع آتش سوزی در نمایشگاه و کارگاه مبل سازی در جاده قدیم قزوین بعد از پل شرکت نفت، پنج ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

مهار حریق گسترده نمایشگاه مبلمان در قزوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، حمیدرضا ململی اظهار کرد: در پی تماس شهروندان و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی قزوین بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌‎های شماره یک، 2، سه، چهار و هفت را به همراه چندین واحد سنگین عملیاتی و واحد آبرسان در ساعت 23 و 30 دقیقه روز یکشنبه چهاردهم خردادماه 1396، به محل حادثه واقع در جاده قدیم قزوین ـ بعد از پل شرکت نفت، شهرک شهید رجایی رهسپار کرد.

    وی افزود: در جریان این حادثه، کارگاه و نمایشگاه مبلمان به مساحت تقریبی 600 متر مربع به دلایل نامشخصی طعمه حریق می‌شود، به نحوی که در زمان رسیدن نیروهای عملیاتی کارگاه در شعله وری کامل قرار داشته و به علت وجود حرارت بالا در قسمت‌هایی از محل حادثه، سقف و دیواره‌های کارگاه نیز تخریب و موجب گسترش بیشتر آتش سوزی شده بود.

    وی با اشاره به حضور تعداد 25 نفر آتش نشان و هفت دستگاه خودروی ویژه عملیاتی در محل افزود: آتش نشانان اعزامی بلافاصله پس از رسیدن به محل با استفاده از دستگاه تنفسی و تجهیزات ویژه اطفاء حریق به محل حادثه نزدیک شده و با رعایت کامل نکات ایمنی، اقدام به شیلنگ کشی کردند و پس از قطع جریان برق و گاز محل، از چندین قسمت مشغول خاموش کردن شعله‌های آتش شدند.

    وی همچنین با اشاره به حضور عوامل امدادی اداره برق – گاز – آب و نیروی انتظامی و اورژانس به محل حادثه بیان کرد: نیروهای عملیاتی سرانجام با تلاش بسیار موفق شدند در کوتاه ترین زمان ممکن شعله‌های سرکش آتش را کاملاً مهار و از گسترش و سرایت حریق به سایر مغازه‌ها و کارگاه‌های مجاور ممانعت به‌عمل آورند.

    ململی یادآور شد: آتش نشانان به منظور جلوگیری از شعله وری مجدد نسبت به جداسازی و سرد کردن کامل وسایل موجود اقدام کرده و پس از تخلیه دود و ایمن سازی کامل محل، نسبت به تحویل کارگاه به نیروی انتظامی و مالک اقدام کرده و به ماموریت خود پایان دادند.

    در پایان این مقام مسوول با اشاره به اینکه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید افزود؛ تنها یکی از آتش نشانان در جریان این حادثه از ناحیه دست دچار جراحت جزئی گردید که بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شد.

    علت وقوع این آتش سوزی از سوی کارشناسان واحد علت یابی سازمان آتش نشانی قزوین در دست بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار