مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار سمنان:

کمبود مدرسه در مسکن مهر سمنان مشهود است

عصر ساختمان- فرماندار سمنان با اشاره به اینکه کمبود مدرسه در مسکن مهر سمنان مشهود است گفت: بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی در طرح مدیریت محله محور سمنان ایجاد می‌شود.

کمبود مدرسه در مسکن مهر سمنان مشهود است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سید عباس دانایی ظهر امروز در جمع مدیران فرهنگی و اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: طرح مدیریت محله محور در سه محله‌ حافظ (سرداران شهید)؛ مسکن مهر و بافت تاریخی سمنان اجرایی شده است.

    وی با اشاره به اینکه بانک جامع اطلاعات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی محله‌های مجری طرح مدیریت محله محور تهیه‌شده است گفت: انجام 22 بازدید از بافت تاریخی سمنان توسط کارشناسان شهرستان سمنان سبب شده است تا بانک اطلاعاتی جامعی از این منطقه تهیه شود.

    فرماندار سمنان افزود: اجرای طرح محله محور سبب شد تا مناطق در معرض خطر و آسیب‌دیده شرایط مناسب‌تری را به نسبت گذشته به دست آورند اما بازهم نیاز هست تا این منطقه به‌عنوان یک منطقه ویژه‌ پایلوت دیده شود.

    دانایی با اشاره به کمبود مدرسه در مسکن مهر سمنان تصریح کرد: در منطقه مسکن مهر سمنان تعداد 35 هزار نفر جمعیت ساکن‌اند که 2 هزار و 500 دانش‌آموز در 4 مرکز آموزشی این منطقه تحصیل می‌کنند و بر این اساس نیاز به تلاش و ایجاد امکانات بیشتر در این منطقه‌ شهر سمنان است.

    وی با اشاره به اینکه جلسات محله محور در همان محلات و ترجیحاً در مساجد آن محله برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در محله‌ حافظ سمنان کمیته‌های مختلفی تشکیل شد و اقدامات جدی و مطلوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به انجام رسید.

    فرماندار سمنان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث مدیریت محله محور موضوع اشتغال است اظهار داشت: به همین منظور آموزش‌های مطلوبی به انجام رسیده و تولیدات اهالی این مناطق به حدی است که به فکر ایجاد بازارچه‌ای برای فروش آن هستیم.

    دانایی با اشاره به اینکه تاکنون 10 جلسه‌ گفتمان دینی با محوریت سازمان تبلیغات در این محلات برگزارشده است اضافه کرد: در منطقه حافظ دو بوستان محلی ایجادشده است.

    وی بیان کرد: مرمت پنج اثر تاریخی در منطقه حافظ از محل اجرای این طرح سبب شد تا این مراکز به جای زباله‌دانی یا مرکز آسیب، به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و گردشگری مطرح شوند.

    فرماندار سمنان با اشاره به اینکه توجه خاص به امور بهداشتی اهالی منطقه و به‌ویژه دانش‌آموزان از برکات اجرای این طرح است گفت: برگزاری همایش‌های مختلف پیاده‌روی در این منطقه با استقبال فوق‌العاده مردم این محلات روبرو شد.

    به گفته دانایی، برگزاری سرای محله، خانه‌های سلامت، کتابخانه‌های مشارکتی و خانه‌های ورزش محله از دیگر برکات اجرای این طرح در محلات مجری طرح در سمنان بوده و تشکیل کارگاه‌های مختلف بهداشت روانی و مواردی ازاین‌دست از دیگر اقدامات مربوط به اجرای طرح مدیریت محله محور است.

    وی با اشاره به اینکه نظارت، هدایت و پیگیری به‌عنوان سه عنصر اساسی در موفقیت اجرای طرح مدیریت محله محور است گفت: در صورت توجه خاص به این سه محور می‌توانیم چشم‌انداز روشنی برای اجرای این طرح در استان در نظر بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو