مدیران خودروعصر اعتبار

وقتی واردات بی رویه در عرصه فعالیتی دکوراسیون منزل بیداد می کند

عصر ساختمان- در طول سالیان اخیر،حرفه دکوراسیون داخلی منازل به یکی از مشاغل پولساز و درآمد زا مبدل شده که با اقبال نسبتا مطلوبی نیز توام شده است، لذا با وجود رشد و توسعه هر چه بیشتر این حرفه در اقتصاد کشور،سایه سنگین واردات بی رویه همچون بسیاری از حوزه های دیگر بر این بخش سنگینی می کند.

وقتی واردات بی رویه در عرصه فعالیتی دکوراسیون منزل بیداد می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در طول یک دهه اخیر، موضوع دکوراسیون داخلی منازل و حتی واحدهای تجاری و خدماتی با رشد و توسعه فزاینده ای همراه شده است.

    به تبع با افزایش اقبال عمومی به موضوع طراحی های داخلی منازل،فرصت های شغلی قابل توجهی نیز در این عرصه ایجاد شده که با برنامه ریزی مناسب  می توان بخشی از کاستی های مرتبط با اشتغالزایی را بواسطه حرفه مذکور مرتفع نمود.

    با وجود فرصت های متعدد و بالقوه موجود در این حوزه،واردات بی رویه به معضلی جدی در این بخش تبدیل شده است.

    خسرو کریم لو، یکی از فعالان و طراحان دکوراسیون داخلی منازل در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رشد و توسعه قابل توجه این حرفه نسبتا نوظهور در ایران اظهار داشت : با این وجود همچنان از ظرفیت های این عرصه به نحو شایسته ای بهره برداری نمی شود.

    وی افزود: با تغییر سبک زندگی عمومی مردم، ذائقه آنها نسبت به محیط پیرامونی و محل زندگی و سکونتشان نیز با تحولاتی همراه شده است.

    این فعال در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی منازل گفت: به موازات افزایش میل و اقبال عمومی به طراحی های حرفه ای منازل و سبک و سیاقی که برای طراحی های مذکور بر گزیده می شود، رقابت در این عرصه نیز تنگ تر شده و همین موضوع به عاملی برای افزایش تخصص،مهارت و ظهور و بروز سبک های متعدد و متنوع  تبدیل شده است.

    کریم لو گفت: علیرغم حصول تحولات جدی در این عرصه، متاسفانه واردات اقلام خارجی مرتبط با این حوزه، بسیار بالا و فراتر از حد معمول به نظر می رسد و متاسفانه در حوزه داخلی، نتوانسته ایم با بومی سازی و توجه به تولید داخلی در تامین اقلام و محصولات مربوطه،نقش آفرینی سازنده و موثری را ایفاء کنیم.

    وی افزود: به تعبیری باید گفت، ظرفیت ها و فرصت های این حرفه در عرصه داخلی مغفول مانده و با برنامه ریزی و حمایت هر چه بیشتر دولت، می توان ضریب اشتغالرایی برجسته و قابل توجهی را در این حوزه ایجاد نمود.

    رکود بخش مسکن،رونق طراحی دکوراسیون داخلی را نیز تضعیف کرده است

    محمد علی شِیخ لَر،یکی از طراحان دکوراسیون داخلی فعال در غرب استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش تعیین کننده ساخت و سازها در حصول رونق هر چه بیشترِ این حرفه (طراحی دکوراسیون منازل) گفت: اگرچه برخی از مالکان منازل که لزوما در خانه های نوساز سکونت ندارند و مالکیت آنها به سالهای گذشته باز می گردد نسبت به طراحی دکوراسیون داخلی منازل، میل و رغبت نشان می دهند، اما قطعا در صورت رونق مضاعف در بازار مسکن و به تبع آن رشد ساخت و سازها، زمینه اقبال هر چه بیشتر به این حوزه و ارتقای سطح دکوراسیون های داخلی فراهم خواهد شد.

    این فعال در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی عنوان کرد : به واقع در طول سالیان اخیر رکود بخش مسکن باعث کاهش مشهود رونق و درآمد زایی طراحان دکوراسیون منازل شده است.

    وی افزود: امید آن می رود با اتخاذ سیاست های اصولی، رونق به بازار مسکن باز گردد در غیر اینصورت با استمرار وضعیت موجود، افق روشن و درخشانی را برای این حرفه پیش بینی نمی کنیم.

    شیخ لر عنوان کرد: یکی دیگر از چالش های پیش روی این عرصه به وفور محصولات و اقلام بی کیفیت همچون کاغذ دیواری های نامرغوب معطوف می شود که بعضا با تبلیغات کذب و غیرواقعی تحت عنوان تولیدات فرانسه و ایتالیا به مشتریان فروخته می شود اما در واقع اقلام مذکور، تولیدات چینیِ بی کیفیت هستند که در سال های اخیر، ضریب واردات آن بصورت چشمگیری افزایش یافته است.

    این فعال در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی منازل گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد، مشتریان توان و تخصص شناسایی محصولات با کیفیت از بی کیفیت را ندارند و ضعف ها و نواقص محصولات بی کیفیتی همچون کاغذ دیواری ها، تنها زمانی محسوس و هویدا می شود که بر روی دیوار کار شده و همین موضوع منجر به طرح گلایه ها و شکایات بسیاری از سوی متقاضیان و مشتریان می شود.

    وی افزود: در حال حاضر، افراد و گروه های بسیای در این حرفه مشغول به کار هستند که اساسا فاقد مجوز یا  پروانه فعالیت می باشند و بیشتر شکایات مطروحه نیز متوجه این قشر می شود.

    شیخ لر در خاتمه یادآور شد: اخیرا اقدامات و دستورکارهای لازم  برای نظارت هر چه بیشتر بر فعالیتِ فعالان این عرصه مد نظر قرار گرفته که رویکرد و امر نوید بخشی به نظر می رسد و قطعا در صورت حمایت هر چه بیشتر دولت و البته ارتقای سطح گردش مالیِ  این حرفه، چشم انداز روشن و درخشانی را می توان برای این حرفه ترسیم و پیش بینی نمود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو