مدیران خودروعصر اعتبار

واحدهای اقامتی یزد استانداردسازی می‌شوند

عصر ساختمان- اولین مرحله استانداردسازی واحدهای گردشگری استان یزد توسط مؤسسه خدمات آموزش جهانگردی هفت‌ اقلیم برگزار شد.

واحدهای اقامتی یزد استانداردسازی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری یزد، محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری این اداره‌کل امروز چهارشنبه 17 خرداد عنوان کرد: «جهانگردی گسترده‌ترین صنعت خدماتی است و به‌ طور مسلم در آینده با سرعتی بیش از گذشته و امروز گسترش خواهد یافت. تردیدی نیست که همه کشورهای جهان در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره‌گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... به‌ ویژه دریافت بیشترین سهم از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال ناشی از بهینه‌سازی این صنعت خدماتی در کشورهای خود هستند. اما این باور نیز وجود دارد که موفقیت‌های جهانگردی را نمی‌توان تن‌ها به اتکای اعداد و ارقام سنجید، بلکه باید آن را با توجه به بهبود کیفیت زندگی و حفظ فیزیکی محیط ارزیابی کرد.»

    او خاطرنشان کرد: «بی‌تردید مسائل مربوط به کیفیت، که آینده جهانگردی در گرو آن است، در کانون و قلب پایداری قرار دارد. بهبود کیفیت باید در همه عرصه‌ها و ارکان و اجزای تشکیل‌دهنده جهانگردی ایجاد شود؛ بنابراین ابتدا باید شرایط و وضعیت موجود بررسی شود تا معیارهای لازم، برای تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت، تهدید‌ها و فرصت‌ها فراهم شود.»

    این مقام مسئول تصریح کرد: «با توجه به تبصره 1 ماده 11 آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، استانداردسازی 10 مهمان‌پذیر در شهر یزد توسط شرکت هفت اقلیم انجام شد.»

    نصیری در ادامه افزود: «ارزیابی این واحدهای گردشگری توسط ارزیاب‌های ساختمان و تأسیسات، ایمنی و بهداشت و خدمات و نیروی انسانی صورت گرفت.»

    او گفت: «ارزیابی سایر واحدهای گردشگری از جمله هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی نیز در ادامه انجام خواهد شد.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی