مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیلات تازه برای نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور اعلام کرد: تسهیلات تازه ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

تسهیلات تازه برای نوسازی بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عبادالله فتح‌اللهی، دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور  درباره تسهیلات و مشوق‌های ویژه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کشور گفت: در صدور جواز جهت عوارض، تراکم، پایان کار و تشریفات اداری هم مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: از سوی دیگر تسهیلات مالی برای نوسازی در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد.
    فتح اللهی ادامه داد: وام مربوط به تسهیلات را دولت و شهرداری تقبل می کنند و هزینه مهندس ناظر هم حذف شده است، که 50 درصد این هزینه را شهرداری و 50 درصد بقیه از طریق پروژه پرداخت می شود.

    دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور گفت: سال گذشته 70 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای نوسازی بافت فرسوده در تهران مصوب شد. طی 5 سال گذشته روند ساخت و ساز در تهران منفی بود، ولی از سال 95 به بعد ساخت و ساز 6 درصد رشد پیدا کرد و این به دلیل هماهنگی دولت و مردم بود.

    او ادامه داد: با این روش حدود 30 درصد هزینه ساخت به مالکان پرداخت می شود. اینها نشانگر این هستند که همکاری مردم و مسئولان مشوقی در رشد و سازندگی است و اگر ما با این روند پیش برویم تا پایان سال، 40 درصد رشد ساخت و ساز خواهیم داشت.

    فتح‌اللهی گفت: طبق آمارها یک چهارم بافت‌های فرسوده درگیر مسئله معبر اختصاصی است که البته تخفیف‌های جدید تاحدودی گره نوسازی در بافت فرسوده را حل می کند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل بافت فرسوده تهران در قطعات زیر 100 متر است. برای حمایت از نوسازی در این بخش هم تسهیلات و حمایت هایی در نظر گرفته شده است.


    دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور ادامه داد: 32 دستگاه در فرآیند نوسازی مسئول هستند که تنوع مسئولیت‌ها هم در روند نوسازی بافت‌های فرسوده تاثیر دارد.

    به گفته فتح، الهی نظر ما روی تخریب و نوسازی است البته مرمت و نوسازی هم اهمیت دارد، البته کوچه ها هم باید بازسازی شوند تا رفت و آمد به سهولت انجام شود.

    وی افزود: هر شهروند می تواند شماره پلاک منزل خود را وارد سیستم اتوماسیون کند تا بتواند از استاندارد بودن ساختمان خود آگاهی یابد و دفاتر خدمات نوسازی در محلات مختلف در این زمینه ها اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار می دهند و بافتهای فرسوده و نیازمند بازسازی را مشخص می کنند.
    وی در خاتمه سخنان خود در شبکه خبر، یادآوری کرد: تاکنون مجموع مشوق‌های مالی و قانونی نتوانسته جاذبه و انگیزه لازم را برای صاحبان پلاک‌های فرسوده جهت نوسازی این پلاک‌ها ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو