مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن محوری معیار انتخاب دفاتر تسهیل گری در کرمانشاه

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهر کرمانشاه با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری با رویکرد مسکن محوری در کرمانشاه راه اندازی می شود، گفت: برای این منظور در گام نخست، خیابان شریعتی و مصوری در نظر گرفته شده است.

مسکن محوری معیار انتخاب دفاتر تسهیل گری در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا وزیری اظهار کرد: کرمانشاه دارای یک هزار و 228 هکتار بافت فرسوده است.
    وزیری تصریح کرد: این رقم سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین را نیز در بر می گیرد که ایجاد دفاتر تسهیل گری با مشارکت مردمی در نوسازی بافت فرسوده تاثیرگذار است.
    وی اظهار کرد: در انتخاب مناطق برای ایجاد دفاتر تسهیل گری باید نهایت دقت را بعمل آورد تا پس از مدتی مجبور به جمع آوری آنها نشویم چرا که شهر کرمانشاه از نظر مختصات و مقوله اقتصاد با دیگر کلانشهرها اندکی تفاوت دارد و در این زمینه باید حساسیت بیشتری به خرج داد.
    وی با بیان اینکه راه اندازی دفاتر تسهیل گری در کرمانشاه در مرحله فراخوان به سر می برد، افزود: به دنبال رایزنی های صورت گرفته هم اکنون مشاوری برای انجام مطالعات به منظور راه اندازی نخستین دفاتر تسهیل گری در کرمانشاه انتخاب شده است.
    این مسئول در پاسخ به این سوال که چرا راه اندازی دفاتر تسهیل گری در شهر کرمانشاه با تاخیر مواجه شده افزود: به دلیل برخی مشکلات مالی و اداری، ایجاد این دفاتر با تاخیر مواجه شد که چنین مشکلاتی تنها به کرمانشاه اختصاص ندارد بلکه چند کلانشهر دیگر را نیز درگیر کرده است.
    بازسازی، افزایش ضریب ایمنی حیات، ارتقا کیفیت سیما و منظر شهری و در مجموع ارتقا کیفیت زندگی در بافت فرسوده با مشورت اهالی بافت از جمله اهداف راه اندازی دفاتر تسهیل گری است.
    از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه حدود یک میلیون نفر در شهر کرمانشاه سکونت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی