مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

موافقت با کلیات اجرای دومین ژئوپارک کشور در گلستان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از موافقت سازمان‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی با کلیات اجرای دومین طرح ژئوپارک کشور در قلعه میران رامیان خبر داد.

موافقت با کلیات اجرای دومین ژئوپارک کشور در گلستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر, ابراهیم کریمی اظهار کرد: ژئوپارک تلفیقی از موضوعات زمین‌شناسی و گردشگری است که تنها قلعه میران رامیان در گلستان چنین قابلیت و تلفیقی از این دو جاذبه را دارد.

    وی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته هم مطالعاتی انجام‌شده بود، افزود: سال گذشته ژئوپارک رامیان را به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم و محوری در استان معرفی کردیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: سال 95 برای این پروژه ردیف اعتباری مطالعه گذاشتیم و مشاور مطالعه طرح انتخاب شد.

    وی بابیان اینکه مشاور ماه گذشته مطالعات طرح را به پایان رساند، ادامه داد: اوایل اردیبهشت‌ماه امسال مطالعات توسط مشاور ارائه شد و سازمان محیط‌زیست و منابع طبیعی با کلیات آن موافقت کردند و قرار شد مشاور برنامه اجرایی خود را ارائه دهد.

    زیرساخت‌های اولیه را تأمین می‌کنیم

    کریمی خاطرنشان کرد: سیاست استان و میراث فرهنگی این است که زیرساخت‌های اولیه مانند آب، برق و مسیر دسترسی را فراهم کرده و بقیه اجرا را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

    وی اضافه کرد: نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چه زمانی این طرح وارد فاز اجرایی می‌شود، همین‌که مصوبه را بگیریم و مطالعات را تمام کنیم برای استان فرصت است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک کشور بود که به دلیل رعایت نکردن ضوابط یونسکو، عنوان پس گرفته شد و ما باید بسیار دقت کنیم تا این بحث‌ها متوجه ما هم نشود.

    به گفته وی در جلسه بررسی مطالعات ژئوپارک رامیان، مصوب شد سازمان برنامه‌وبودجه بحث‌های اعتباری این طرح را پیش‌بینی کند تا در آینده نزدیک این طرح وارد فاز اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار