مدیران خودروعصر اعتبار

معاون رئیس جمهور:

جاذبه‌های گردشگری قم باید معرفی شود/ ضرورت استفاده از بخش خصوصی

عصر ساختمان- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به جاذبه‌های گردشگری قم، گفت: باید جاذبه‌های این استان از طریق مختلف همچون فیلم و تبلیغات معرفی شود.

جاذبه‌های گردشگری قم باید معرفی شود/ ضرورت استفاده از بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، زهرا احمدی‌پور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که قبل از ظهر سه‌شنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری این استان برگزار شد، گردشگری زیارتی، سلامت و طبیعت گردی را از محورهای مهم در توسعه قم عنوان کرد و گفت: اقامت مسافران در شهر قم به اندازه سایر استان‌ها نیست و بنابراین باید گردشگری را در محورهای ذکر شده مورد توجه قرار داد.

    وی در ادامه بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم تأکید کرد و ابراز داشت: تبلیغات، چاپ بروشور و ساخت فیلم می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

    معاون رئیس جمهور عنوان کرد: باید رستوران‌ها و همچنین مجتمع‌های گردشگری جذاب قم را هم معرفی کرد تا افرادی که گذری از این شهر عبور می‌کنند به این مکان‌ها مراجعه کنند.

    وی همچنین بر معرفی جاذبه‌های گردشگری قم همچون تمیچه تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی موزه هم می‌تواند در توسعه گردشگری داخل استانی نقش مهمی داشته باشد.

    دولت باید نقش تسهیل‌گری داشته باشد

    احمدی‌پور در ادامه اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: دولت باید نقش تسهیل‌گری داشته باشد و باید از توان بخش خصوصی هم استفاده کرد تا رونق کسب و کار و خروج از رکود شکل گیرد.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برای رونق کسب و کار در بخش گردشگری معرفی ظرفیت‌های هر استان ضروری است.

    وی عدم توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین عدم شکل گیری پیوست گردشگری برای آثاری که ثبت ملی شده را از جمله مواردی دانست که موجب شده تا نتوان از ظرفیت‌های گردشگری به خوبی استفاده کرد.

    احمدی‌پور همچنین بر لزوم توسعه گردشگری داخلی هم تأکید کرد و گفت: در جهان چهاردرصد گردشگران هر کشور را گردشگران خارجی و 96 درصد را گردشگران داخلی تشکیل می‌دهند که این امر نشان می‌دهد باید در زمینه توسعه گردشگری داخلی در کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی