مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مسکن:

ساخت‌وساز در مناطق مرفه‌نشین متوقف شود

عصر ساختمان- یک کارشناس بخش مسکن گفت: دولت دوازدهم به جای ورود مستقیم به موضوع مسکن، بر سیاستگذاری‌ها و آمایش سرزمین تکیه کند.

ساخت‌وساز در مناطق مرفه‌نشین متوقف شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، مهدی سلطان محمدی در خصوص اولویت های بخش مسکن در چهار سال آینده گفت: برای اقدام در بخش مسکن نیاز به برنامه های ضربتی نداریم و اولین گام دولت دوازدهم پرهیز از اقدام های شتابزده در این بخش است.

    وی افزود: دولت دوازدهم در بخش مسکن نباید از الگوی دولت های گذشته استفاده کند بلکه نیاز این بخش بیشتر سیاستگذاری های صحیح است. با نگاهی به نسبت بین تعداد مسکن و خانوارها در برخی شهرها به درستی متوجه می شویم نیاز به ساخت انبوه مسکن در بسیاری از مناطق کشور احساس نمی شود. در مقابل موضوع آمایش سرزمین اولویت اساسی امروز کشور است.

    این کارشناس مسکن با بیان اینکه در برخی کلانشهرها مانند تهران جانمایی ساخت و سازها به درستی انجام نشده است، تصریح کرد: سرمایه گذاری برای ساخت و ساز مسکن به صورت قطب بندی شده ای درآمده است و به همین دلیل در برخی مناطق مرفه نشین شهرها تراکم ساخت و ساز شکل گرفته است و در مقابل بافت فرسوده در این شهرها نیاز به ترمیم و احیا دارد.

    سلطان محمدی ادامه داد: دولت در اولویت بندی خود در بخش مسکن می تواند برنامه ساخت و ساز در بافت فرسوده را تعریف کند و از اقدام هایی که خروجی آن فعالیت در این مناطق است حمایت کند. در عوض جلوی ساخت و ساز در مناطق مرفه نشین شهری را بگیرد.

    این کارشناس مسکن با بیان اینکه دولت یازدهم در مسیر فعالیت خود سیاستگذاری های درستی داشت، اما کمبود منابع مانع از اجرای طرح ها شد، تاکید کرد: چند عامل در دولت یازدهم شکل گرفت که مانع از رونق بخشی به مسکن شد. یکی از این موانع کاهش درآمد نفتی و عامل دیگر تمرکز دولت بر اتمام پروژه مسکن مهر بود. همچنین دولت با کمبود منابع شدیدی مواجه شد. پیش بینی می کنم اگر در دولت دوازدهم چنین مشکلاتی پیش نیاید و ارگان های شهری و نهادهای دولتی همراه دولت باشند، در چهار سال آینده مشکل مسکن حل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی