مدیران خودروعصر اعتبار

در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

نباید اجازه احداث افزایش طبقات را در باغات داد

عصر ساختمان- در سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر اعضا به ادامه بررسی طرح صیانت و حفاظت از باغات محدوده شهر تهران پرداختند.

نباید اجازه احداث افزایش طبقات را در باغات داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اعضای شورای شهر تهران در سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، طرح صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی محدوده شهر تهران مصوب کمیسیون شهرسازی و معماری و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

    براین اساس اعضای شورا در جلسات گذشته تصویب کردند که مالکان باغ ها که تمایل به ساخت و ساز در ملک خود را دارند می توانند در طبقات زیر زمین و همکف اقدام به احداث پارکینگ با یک رمپ کنند با این شرایط که سطح پارکینگ باید معادل سطح اشغال زیر بنا باشد و بیشتر از آن نباشد.

    در ادامه حافظی عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: نباید اجازه بدهیم که تعداد طبقات ساخته شده در 30 درصد اراضی باغی افزایش پیدا کند، زیرا با افزایش طبقات جلوی رسیدن نور به درختان گرفته می شود و در واقع درختان نابود می شوند.

    تندگویان عضو کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران در پاسخ به حافظی گفت: افزایش طبقات ارتباطی به رسیدن نور به درختان ندارد زیرا بیشتر ساختمان های تهران شمالی_جنوبی ساخته می شود.

    وی افزود: 5تا 6 هزار پرونده تخریب باغات در مناطق وجود دارد که قوه قضاییه حتی به یک مورد هم پاسخ نداده است.

    تندگویان تصریح کرد: با کاهش تعداد طبقات ساختمان در باغات باید قانونی تصویب کنیم که مالکان برای ساخت و ساز در باغ های خود حتی یک ریال هم به شهرداری پرداخت نکنند تا جبرانی برای کاهش طبقات برای مالک باشد.

    محسن پیرهادی عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران گفت: باید عوارض تخلف در باغات را افزایش دهیم که دیگر برای مالک باغ ها تخلف سود نداشته باشد.

    مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر حتی در محوطه بیرون برج باغ ها اقدام به خشکاندن درختان می کنند.

    وی ادامه داد: در خیابان جانبازان بیشتر درختان خیابان خشک شده است و باید کاری کنیم که درختان در طراحی ساختمان ها استفاده شود.

    مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: کار جابجایی درختان اشتباه است و نمی توان این کار را هر جا انجام داد زیرا تاثیری در حفظ درختان ندارد و تمام درختانی که به این روش جابجا می شوند، در نهایت خشک می شوند.

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید اجازه بدهیم که ساخت و ساز در باغات بیشتر از 30 درصد اراضی باغی انجام شود و تعداد طبقات هم باید برابر با تعداد طبقات ساختمان های مجاور و معادل خط آسمان باشد.

    وی افزود: جابجایی درختان در تمام دنیا و با دستگاه های مکانیزه و در فصل مناسب انجام می‌شود و نباید این کار بدون کارشناسی و با یک بیل انجام شود.

    چمران گفت: وسط اتوبان صدر پر از درخت بود که با سیستم و فصل مناسب جابجا شدند و در بوستان ولایت کاشته شدند که سبز هستند.

    در ادامه محمد سالاری عضو کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: اگرچه مصوبه برج باغ ها در ابتدا با نیت خیر خواهانه به تصویب رسید اما امروز شاهد هستیم که به نتیجه قابل قبولی نرسیده ایم.

    در نهایت اعضای شورای شهر ادامه بررسی این طرح را به جلسات بعدی موکول کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو