مدیران خودروعصر اعتبار

جابجایی بیش از ۲۲ کیلومتر شبکه تاسیسات شهری

عصر ساختمان- بیش از ۲۲ کیلومتر شبکه تاسیسات شهری به منظور اجرای پروژه تقاطع های غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی جابه جا شد.

جابجایی بیش از ۲۲ کیلومتر شبکه تاسیسات شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، فارس، مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری افزود: عملیات احداث بخش های مختلف تقاطع غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، حدود 25 کیلومتر معارض تاسیساتی برق، گاز، آب و مخابرات داشته است که حدود 22900 متر از تاسیسات یادشده جابجا و از مسیر اجرای پروژه خارج شده است.

    وی با بیان آنکه 1560 متر از لوله های معارض آب از طریق اعمال تمهیدات خاص فنی در محل خود حفظ و نگهداری شده است، افزود: از آنجا که جابجایی چنین تاسیساتی می‌توانست سبب طولانی شدن زمان‌بندی اجرای عملیات عمرانی شود، مشاوران پروژه با ارائه طرح‌های خاص، لوله‌ها را در محل خود حفظ‌ کرده و با کمترین هزینه و صرف‌زمانی معقول، از این معارضات‌تأسیساتی حجیم عبور شد.

    به گفته مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری، توافق با شرکت های خدمات شهری، چه به منظور جابجایی و رفع معارضات و چه با هدف تحکیم و نگهداری تاسیسات در محل فعلی، نیازمند طی فرآیندی پیچیده و نسبتا طولانی است تا علاوه بر انتخاب گزینه های بهینه، ایمنی شبکه های مذکور حفظ شده و همچنین شرایط اجرای سریع پروژه های عمرانی فراهم شود.

    گفتنی است پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، شامل 7 دستگاه پل اصلی و رمپ جهتی و 3 دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح است و با بهره برداری از آن مجموعه‌ای از گره‌های ترافیکی شمال شرق پایتخت برطرف خواهد شد. پل شرق به غرب و غرب به شرق تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه‌های شهید صیادشیرازی و امام علی(ع) به ترتیب در آبان‌ماه و بهمن‌ماه سال 1394 تحویل شهروندان شد. پل های دوربرگردان غرب به غرب و شرق به شرق و همچنین مسیرهای جنوب به شرق و شرق به جنوب تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش از دیگر بخش‌های تکمیل شده این پروژه به شمار می‌آیند. پیشرفت عملیات احداث این پروژه راهگشای عمرانی به مرز 80 درصد رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو