مدیران خودروعصر اعتبار

معاون میراث فرهنگی استان:

جایگاه نگهداری استاندارد برای ۱۲ هزار شیء تاریخی در لرستان وجود ندارد

عصر ساختمان- معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۱۲ هزار شیء تاریخی در لرستان وجود دارد که متأسفانه جایگاه نگهداری آن‌ها براساس استانداردهای موجود نیست.

جایگاه نگهداری استاندارد برای ۱۲ هزار شیء تاریخی در لرستان وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، اسکندر  فلاح‌وند با بیان اینکه سهم میراث فرهنگی از اعتبارات شناور سال گذشته 413 میلیارد و 670 میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: از این رقم آنچه که مصوب شد 72 میلیارد تومان بوده که 46 میلیارد و 648 میلیون تومان آن به‌صورت نقدی جذب و سه میلیارد و 600 میلیون تومان نیز اوراق خزانه ملی بوده است.

    وی ادامه داد: در مجموع 50 میلیارد و 248 میلیون تومان جذب شد که معادل 12.1 درصد کل کشور بوده است.

    معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری  دو میلیارد تومان سهم استان بوده است.

    وی اعتبار جذب‌شده برای مساجد استان را 300 میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه برای مسجد امام  خمینی (ره) بروجرد 150 میلیون تومان هزینه شده که طی قراردادی که با پیمانکار منعقدشده پرداخت می‌شود، اضافه کرد: همچنین یک میلیارد و 257 میلیون تومان اعتبار برای پل‌ها و بافت‌های تاریخی استان لرستان مصوب شده و یک میلیارد و 267 میلیون تومان جذب‌شده که 17 میلیون تومان بیشتر از مصوبه است .

    فلاح‌وند به لزوم ساماندهی و اجرای خزانه استاندارد برای اشیا میراث فرهنگی تاکید کرد و با بیان اینکه این مهم  نیازمند جدیت و پشتیبانی استاندار لرستان است، یادآورشد: میراث فرهنگی پل ارتباطی فرهنگ گذشتگان و نسل آینده است و باید گنجینه در خور شأن استان ایجاد شود .

    معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید براینکه 12 هزار شیء تاریخی در لرستان وجود دارد که متأسفانه جایگاه نگهداری آن‌ها براساس استانداردهای موجود نیست، گفت: این اشیاء باید با استانداردهای خاص خود نگهداری شود که برای این مهم 5 تا 6 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو