مدیران خودروعصر اعتبار

وضعیت بازار مسکن در رباط کریم

عصر ساختمان- مسکن یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم یک جامعه است، حال اگر جمعیت ما جوان‌تر باشد این نیاز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مبدل می‌شود چراکه برای تشکیل یک خانواده مسکن سخن نخست را می‌گوید.

وضعیت بازار مسکن در رباط کریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تهران نیوز ، ،مسکن یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم یک جامعه است، حال اگر جمعیت ما جوان‌تر باشد این نیاز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مبدل خواهد شد چراکه برای تشکیل یک خانواده مسکن سخن نخست را می‌گوید.

    اگر تاکنون قصد خرید یک خانه را داشته‌اید به وضوح این نکته را شنیده‌اید که می‌گویند خانه در رکود است، رکودی که هیج نوسانی در آن ایجاد نشده و تماماً در خواب بهاری به سر می‌برند.

    علی یکی از کسانی است که در سا‌ل‌های گذشته دست به ساخت و ساز زده و آپارتمان‌های بسیاری را تکمیل کرده است، او می‌گوید که در سال‌های اخیر توانسته‌ام آپارتمان‌های گوناگونی را تکمیل کنم اما مشتری‌ها دیگر پولی در حساب‌هایشان ندارند.

    او می‌گوید: وضعیت بازار مسکن بعد از عید بسیار حالت رکود به خود گرفته است، یکی از دلایلی که وضعیت مسکن بعد از عید امسال ناگوار شده است این بوده که مردم توان خرید مسکن‌شان بسیار پایین آمده به همین دلیل مردم بیشتر به سمت اجاره خانه می‌روند اما اجاره خانه‌ها نیز طبق سال‌های پیش افزایش پیدا کرده، این افزایش اجاره بها سبب شده تا اکثر مردم به دنبال خانه کوچک قدیمی بروند و توان اجاره خانه‌های بالاتر از 60 تا 70 متری را نداشته باشند.

    علی اضافه کرد: اکثر مردمی که خانه‌ای اجاره می‌کنند در مناطق ضعیف شهرستان است زیرا توان زوج‌های جوان به اجاره خانه در مناطق مناسب شهر نیست، بعضی از صاحبان خانه نیز با کاهش پول پیش بر اجاره خانه می‌افزایند که این امر سبب فشار آوردن بیشتر به زوجین می‌شود، وضعیت رهن خانه نیز همین طور است، می‌توان گفت اکثر افراد به دنبال رهن خانه هستند اما این موضوع نیز بسیار کم شده است هم از طرف خانه داران و هم از طرف اجاره نشینان.

    یکی دیگر از صاحبان ملک گفت: وضعیت خرید زمین نیز مانند خرید مسکن است و در رکود است، وضعیت خرید زمین نیز در برهه‌ای از زمان مناسب شده بود اما دوباره به وضعیت رکود تبدیل شد.

    حمید نیز در پاسخ به این سئوال که وضعیت خرید و فروش در مسکن‌های مهر پرند چگونه است، افزود: از وضعیت مسکن‌های شهر پرند نیز می‌توان گفت نرخ خرید فروش مسکن مهر نیز ثابت مانده است اما خرید و فروش خانه در فازهای 1 و2 یا همان خانه ویلایی نیز قیمت‌ها بسیار بالا است و افزایش چشمگیری داشته، مردم پرند امیدوارند با آمدن مترو وضعیت مسکن بهتر شود.

    او همچنین تأکید کرد: وضعیت خرید مغازه در رباط کریم و پرند نیز مشابه هم نیست، در پرند قیمت خرید و فروش، رهن و اجاره بالا است اما در رباط کریم نسبت به پرند این نرخ‌ها پایین‌تر است.

    حمید تصریح کرد: در رباط کریم قیمت رهن و اجاره املاک تجاری در مناطق مختلف یکسان نیست و این نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

    برخی دیگر از صاحبان املاک از عدم امکانات کافی در شهرهای رباط کریم، پرند و نصیرشهر سخن می‌گویند، آن‌ها متعقدند که اگر بافت شهری رباط کریم افزایش پیدا کند می‌تواند توسعه را به‌همراه آورد.

    آن‌ها همچنین معتقدند عواملی چون مترو شهری نیز می‌تواند بر افزایش قیمت‌ها اثرگذار باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار